Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Kaynaklar eşliğinde eserler, fotoğraf ve çizimlerle desteklenerek anlatılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Bizans Resim Sanatı dersinin amacı 4-10. yüzyıllar arasında Bizans duvar resimleri, mozaikler ve minyatür resim sanatını resim programı, ikonografi ve üslup açısından incelemektir.
|
Dersin tanımı
|
Bizans Resim Sanatı dersi; 4-10. yüzyıllar arasında Bizans duvar resimleri, mozaikler, minyatür sanatı ve ikonalardan oluşmaktadır.
|
1- |
Bizans Resim sanatına Giriş, Erken Hristiyan Resim Sanatı örnekleri.
|
2- |
İznik Elbeyli Hipojesi, Efes Yamaçevleri, Suriye Dura Europos.
|
3- |
Roma katakompları.
|
4- |
Erken Dönem Mozaikleri, Roma S.Maria Maggiore, S.Pietro, S.Pudenziana.
|
5- |
Selanik H.Georgios Rotondu, Ravenna St.Vitale,Roma S.Constanza.
|
6- |
Ravenna Gala Placidia, Ortodokslar Vaftizhanesi, Antakya ve Zeugma Mozaikleri.
|
7- |
İkona ve yapım teknikleri,İstanbul ve Yurt dışındaki Bizans ikonaları.
|
8- |
Ara Sınav (Vize)
|
9- |
El yazmaları ve yapım tekniği, 6. yüzyıl el yazmaları.
|
10- |
6. yüzyıl el yazmaları.
|
11- |
7-8. yüzyıllarda Anadolu( Kapadokya ) da resim.
|
12- |
7-8. yüzyıllarda Anadolu (İznik, Bafa Gölü ) da resim.
|
13- |
İstanbul’da H.Sophia Mozaikleri ve Makedonya Üslubu.
|
14- |
9-10. yüzyıllarda Kapadokya’da Arkaik duvar resimleri.
|
15- |
Yarı Yıl Sonu Sınavı (Final)
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Erken Hıristiyan Resim Sanatı örneklerini tanır.
|
2- |
İznik Elbeyli Hipojesi, Efes Yamaçevleri, Suriye Dura Europos'un mimari özelliklerini bilir.
|
3- |
Roma katakomplarını özellikleri ile tanır.
|
4- |
Erken Dönem Mozaiklerini isimleri ve özellikleri ile bilir.
|
5- |
İkona ve yapım teknikleri,İstanbul ve Yurt dışındaki Bizans ikonalarını özellikleri ile tanır.
|
6- |
6. yüzyıl el yazmaları ve yapım tekniklerini bilir.
|
7- |
7-8. yüzyıllarda Anadolu( Kapadokya ) da resim hakkında bilgi edinir.
|
8- |
7-8. yüzyıllarda Anadolu (İznik, Bafa Gölü ) da resimi bilir.
|
9- |
İstanbul’da H.Sophia Mozaikleri ve Makedonya Üslubunu tanır.
|
10- |
9-10. yüzyıllarda Kapadokya’da Arkaik duvar resimlerini özellikleriyle tanır.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
2- |
Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
|
|
3- |
Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
|
|
4- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
5- |
Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
|
|
6- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
7- |
Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
|
8- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
9- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
|
10- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
|
|
11- |
Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
|
|
12- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
13- |
13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
|
|
14- |
Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
15- |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
3
|
10
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
8
|
32
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
10
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Monalis Chatzidakis, Byzantine and Early Byzantine Painting , new York 1965. Marcel Restle, Byzantine Wall painting in Asia Minor, I-III, Recklinghausen 1967. Frederick Hart, Art, A History of Painting, Sculpture and Architecture, New York 1989.
|
|