Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo,televizyon ve Sinema > SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI Birinci düzey RTS446 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ONUR ÖNÜRMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans, Görsel materyal izleme ve tartışma,
Dersin amacı Sosyal medya uygulamalarını ve alanla ilgili kuramsal yaklaşımları yakından tanımak.
Dersin tanımı Sosyal medya uygulamaları ve projelerinin örnekler çerçevesinde anlatılması, tartışılması ve analizi.

Dersin içeriği
1- Dersin tanımı, kapsamı ve işleyişi hakkında genel bilgi
2- Yeni iletişim teknolojileri, yeni medya araçları hk. bilgi
3- Yeni medya ve iletişim teknolojilerine kuramsal yaklaşımlar (ağ toplumu, küresel köy, gözetim toplumu, e-demokrasi)
4- Yeni medyayı geleneksel medyadan ayıran özellikler
5- Sosyal medya platformları: Bloglar, wikiler, forumlar, podcastler, sosyal paylaşım ağları
6- Yeni medyanın sunduğu fırsatlar (ticaret, bilgi, sosyal platformlar)
7- Yeni Medya ve Dijital Topluluklar
8- Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin toplumsal hayata etkisi
9- Dünyada ve Türkiye’de sosyal medya kullanımı örnekleri (kültürel ve siyasal boyutu)
10- IoT (Internet of Things) ve Yeni Medyaya yansımaları
11- Büyük Veri ve Veri Madenciliği
12- Sosyal Medya Platformlarının Etkin kullanımı ve planlaması
13- Sosyal Medya ve Etik
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yeni medya ortamını ve yeni medyadaki iletişim biçimlerini tanır
2- Sosyal Medyayı etkin ve profesyonel olarak kullanabilir
3- Sosyal Medya alanında projeler geliştirebilir
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı C. Fuchs – Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş Y. İnceoğlu & S. Çoban (Ed) – İnternet ve Sokak M. Çakır – İnternette Gösteri ve Gözetim L. Lievrouw – Alternatif ve Aktivist Yeni Medya N. Timisi (ed) – Dijital P. Gerbaudo – Twitler ve Sokaklar D. Yengin – Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum M. Foucault – Hapishanenin Doğuşu O. Bailey, B. Cammaerts, N. Carpentier – Alternatif Medyayı Anlamak Z. Bauman, D. Lyon – Akışkan Gözetim K. Lasn – Kültür Bozumu İ. Sayımer (ed) – Yeni Medya Araştırmaları M. Castells – İsyan ve Umut Ağları – İnternet Çağında Toplumsal Hareketler M. Binark – G. Bayraktutan – Ayın Karanlık Yüzü M. Binark – Dijital Oyun K. Kumar – Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları N. Gürsakal – Büyük Veri
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar