Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm Rehberliği > KÜLTÜREL MİRAS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KÜLTÜREL MİRAS Birinci düzey REH314.4 Seçmeli 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MUSTAFA YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET HALİT AKIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Ülkemizdeki somut ve somut olmayan kültürel mirasa duyarlılığın sağlanması ve kültürel mirasın turistik amaçlı faaliyetlerle ilişkilendirilerek, turist rehberliği mesleği açısından öneminin benimsetilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Kültür, Kültürel Miras ve Konuyla İlgili Diğer Temel Kavramlar. UNESCO Dünya Mirası listesi ve Türkiye''''''''den dahil olan Somut ve Soyut Kültürel Miras.Kültürel Mirasın Sürdürülebilirliği ve ona dayalı olarak gerçekleştirilebilecek turistik faaliyetler.

Dersin içeriği
1- Kültür, Kültürel Miras ve Konuyla İlgili Diğer Temel Kavramlar
2- Prehistorik Miras
3- Arkeolojik Miras
4- Su Altı Kültür Mirası
5- Endüstriyel Miras
6- Dini Miras ve İnanç Turizmi
7- Kırsal Miras ve Çiftlik Turizmi
8- Somut Olmayan Kültürel Miras
9- Toplumsal Uygulamalar, Ritüeller ve Şölenler
10- Sözlü Gelenekler ve Gösteri Sanatları
11- Türk El Sanatları
12- UNESCO Dünya Mirası listesi ve Türkiye''den dahil olan Somut ve Soyut Kültürel Miras
13- Kültürel Mirasın Sürdürülebilirliği
14- Kültürel Mirasa Dayalı Etkinlikler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kültür ve Kültürel miras kavramlarını tanımlar.
2- Ülkemizden kültürel miras alanlarına ve somut olmayan kültür mirası ögelerine örnekler verebilir.
3- Türkiye''''deki kültürel miras kaynaklarını sınıflandırabilir.
4- Türkiye''''''''nin somut ve somut olmayan temel kültürel miras değerlerini ve bunların özelliklerini bilir.
5- Türkiye''''''''nin somut ve somut olmayan temel kültürel miras değerlerini ve bunların özelliklerini bilir.
6- Türkiye''''''''nin somut ve somut olmayan temel kültürel miras değerlerini ve bunların özelliklerini bilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Doğaner, M. S. (2017). Kültürel Miras Turizmine Giriş, Ders Notu, İstanbul Üniversitesi, Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
Yardımcı Kaynaklar Uçkan B.Y. (2019). Kültürel Miras Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını No 3937, Eskişehir.

Ders ile ilgili dosyalar