Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KAMU MALİYESİNDE GÜNCEL KONULAR |
Birinci düzey |
C-MLY210 |
Seçmeli |
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SERAP AĞAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. GÖKHAN ÇOBANOĞULLARI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders sözlü anlatım yoluyla işlenmektedir. Ders esnasında öğrencinin de katılımını sağlamak amacıyla karşılıklı soru- cevap yöntemi de kullanılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Türkiye ve Dünya ekonomisindeki güncel sorunları ele alarak tartışmak dersin temel amacıdır.
|
Dersin tanımı
|
Türkiye de Kamu Açıkları I, Türkiye de Kamu Açıkları. II, Türkiye de Kayıt Dışı Ekonomi , Türkiye de Enflasyon Sorunu, Türkiye de İşsizlik Sorunu, Türkiye de Tarım Sektörü , Türkiye de Sanayi Sektörü, Doğrudan Yabancı Yatırımların Türk Ekonomisine Etkileri , Türkiye Ekonomisinde Nüfus, İşgücü ve İstihdam Sorunları , Türkiye de Gelir Dağılımı , Türkiye AB İlişkileri Ve Ekonomik Etkileri , Türk Lirasının Rekabet Gücü
|
1- |
Küreselleşme ve kamusal mal ve hizmetler
|
2- |
Küreselleşmenin ulusal vergi sistemi üzerindeki etkileri
|
3- |
Maliye politikalarının amaç ve araçlarında meydana gelen gelişmeler-1
|
4- |
Maliye politikalarının amaç ve araçlarında meydana gelen gelişmeler-2
|
5- |
Transfer fiyatlaması
|
6- |
Uluslararası vergi rekabeti
|
7- |
Elektronik ticaretin vergilendirilmesi
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Türkiye''de ve Dünyada mükellef hakları
|
10- |
Vergi sistemi, vergi oranları ve vergi idaresinin modernizasyonu
|
11- |
Mali istikrarsızlıklar; küresel finansal sorunların kamu maliyesi üzerine etkileri
|
12- |
Kamu açıkları ve borçlanma sorunları
|
13- |
Gelir dağılımı ve maliye politikalarının rolü
|
14- |
Katılımcı Bütçeleme ve Demokrasi
|
15- |
Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme
|
16- |
Final
|
17- |
Final
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Elektronik ticaret, transfer fiyatlaması ve vergi rekabeti gibi konularda küreselleşme sürecinin mali sistemde meydana getirdiği güncel sorunları ve ortaya atılan çözüm önerilerini hakkında bilgi edinir
|
2- |
Ekonomik konularda tartışmalara katılır
|
3- |
Ekonomi hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
4- |
Ekonomik göstergeleri anlayabilecek düzeye gelir
|
5- |
Ekonomik konularda yorum yapma becerisi elde eder
|
6- |
Ekonomik tahminlerde bulunabilecek duruma gelir
|
7- |
Mükellef hakları kavramını öğrenir, ülkemizde ve dünyada mükelleflere tanınan haklar konusunda bilgi sahibi olur
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
|
|
2- |
Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
|
|
4- |
Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
|
|
6- |
Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
|
|
7- |
Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
|
|
8- |
Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
|
|
9- |
Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
|
|
10- |
Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
|
|
11- |
İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
|
|
12- |
Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
7
|
4
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
126
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Banka ve Ekonomik Yorumlar Dergisi.
İktisat Dergisi.
İktisat-İşletme ve Finans Dergisi.
Sayıştay Dergisi.
Sosyo-Ekonomi Dergisi.
Vergi Dünyası Dergisi.
Vergi Sorunları Dergisi.
Yaklaşım Dergisi.
Periyodik ve Süreli yayınlar
http://www.tepav.org.tr.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|