Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Makine Mühendisliği ( Doktora) > MEKANİZMALARIN SENTEZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEKANİZMALARIN SENTEZİ Üçüncü düzey MKM 620 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul tanımlanmamıştır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖMER FARUK ERGİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr.Şükrü SU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Mekanizmaların sentezinin temel prensiplerinin öğretilmesi.
Dersin tanımı Öğrenciler, programlı ders faaliyetlerinin %70’ine devam etmek zorundadır.

Dersin içeriği
1- Kinematik sentezin sınıflandırılması
2- Tip sentezi
3- Boyut sentezi
4- Sayısal sentez
5- Mekanizmaların grafik sentezi
6- Mekanizmaların grafik sentezi
7- Mekanizmaların analitik sentezi
8- Konum sentezi (iki konum sentezi, üç konum sentezi, dört konum sentezi...)
9- Yıl içi Sınavı
10- Konum sentezi (iki konum sentezi, üç konum sentezi, dört konum sentezi...)
11- Overlay metodu.
12- Freudenstein methodu.
13- Endüstriyel bir problem üzerinde uygulama
14- Uzaysal mekanizmalara giriş
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mekanizmaların tip, sayısal ve boyutlandırılmasına ilişkin mekanizmaları tanır
2- Bir problem için grafik ve analitik metodları kullanabilir
3- Bir mekanizma tasarımında istenen amaca yönelik konum sentezi yapabilir
4- Overlay metodunu değerlendirebilir
5- Freudenstein metodunu problemlerinde kullanabilir
6- Uzaysal mekanizmalar hakkında bilgi verir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 28 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 3 12
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notu
Yardımcı Kaynaklar - Shigley, Joseph Edward and Vicker, J.J., “Theory of Machines and Mechanisms” 2005 - Erdman, Arthur G. And Sandor, George N., “Advanced Mechanism Design -Analysis and Synthesis” 1998 - Dukkipati, Rao V.; “Spatial mechanisms: analysis and synthesis” 2006

Ders ile ilgili dosyalar