Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > TOKSİKODİNAMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOKSİKODİNAMİ Üçüncü düzey VFT 555 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUHAMMET YASİN TEKELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 3 saat teorik
Dersin amacı Zehirlerin vücutta yaptıkları etkiler hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Zehirlerin vücutta yaptıkları etkiler

Dersin içeriği
1- Toksikodinamiye giriş
2- Zehirlerin etki mekanizmaları
3- Zehir için hedef moleküller - Enzimler
4- Zehir için hedef moleküller - Taşıyıcı Moleküller
5- Zehir için hedef moleküller - İyon Kanalları
6- Zehir için hedef moleküller - Reseptörler
7- Zehir-reseptör ilişkileri
8- Ara sınav
9- Reseptörlerin etkilenmesi, reseptör-altı ve reseptör sonrası gelişen olaylar
10- Reseptör tipine göre gelişen olaylar
11- Doz-Yoğunluk ve Doz- etki ilişkisi I
12- Doz-Yoğunluk ve Doz- etki ilişkisi II
13- Zehirler arasında etkileşmeler I
14- Zehirler arasında etkileşmeler II
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler zehirlerin etki mekanizmalarını bilir
2- Öğrenciler zehirlerle reseptörler arasındaki ilişkiyi bilir
3- Öğrenciler reseptör çeşitlerini bilir
4- Öğrenciler reseptör sonrası olayları bilir
5- Öğrenciler doz-yoğunluk-etki ilişkisini bilir
6- Öğrenciler zehirler arasındaki etkileşimleri bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Toksikoloji, Kaya S, Pirinçci İ, Bilgili A editör (2002)
Yardımcı Kaynaklar Toxicology The Basic Science of Poisons-Casarett and Doull,

Ders ile ilgili dosyalar