Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > SANAT KURAMLARI VE ELEŞİRİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT KURAMLARI VE ELEŞİRİ Birinci düzey HEYT209 Seçmeli 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Öğretim elemanı tarafından görsel materyallerle desteklenmiş sunumlar yapılacaktır. Bunun yanında öğrencilerin aktif katılımını sağlayan, soru cevap, araştırma ve beyin fırtınası yöntemleri de kullanılacaktır.
Dersin amacı Sanatın temel yapı ve dinamiklerinin kavratılması. Kuramsal temellerin kavratılması.
Dersin tanımı Sanatın temel dinamikleri ile kuramsal yapısının detaylı anlatıldığı değişen görüş ve felsefi anlayışların sanatın düşünsel yapısı üzerindeki etkisinin ortaya koyulduğu bir derstir.

Dersin içeriği
1- Sanat ve sanatlar, Sanat ve kültür ilişkisi
2- Sanat ve Yaratıcılık
3- Sanat Felsefesi, Estetik
4- Sanat ve Estetik Kuramları
5- Sanat ve Estetik Kuramları
6- Sanat ve Estetik Kuramları
7- Sanat ve Estetik Kuramları
8- Sanat Eleştirisi: Bir Sanat Eserini tanıma. Betimleme-Çözümleme-Yorum- Yargı- Değerlendirme
9- Sanat Eleştirisi: Sorgulamanın yeni yolları
10- Sanat güzel midir, tartışması
11- Sanat güzel midir, tartışması
12- Sanat güzel midir, tartışması
13- Sanat güzel midir, tartışması
14- Sanat güzel midir, tartışması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir sanat eserini eleştirebilir
2- Dünyada ve Türkiye sanatın gelişimini bilir
3- Sanat türlerini öğrenir
4- Sanat ve Estetik konusunda temel kavramları öğrenir
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 8 8
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sanat Eğitiminde Estetik, A.Aykut
Yardımcı Kaynaklar Sanat Eğitiminde Estetik, A.Aykut Yardımcı Kaynaklar Çağdaş Türk Sanatı, Tansuğ, Sezer. Remzi Publishing, İstanbul, 1986. Çocuk ve Müze. Abacı, Oya. Morpa Kültür Publishing, İstanbul, 2005. Güzelliğin Tarihi. Eco, Umberto. Doğan Publishing, Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul, 2006. Modern Sanatın Öyküsü. Lynton, Norbert. Remzi Publishing, Translaters by: Cevat Çapan, Sadi Öziş, İstanbul, 1982. Sanat Eğitimi ve Öğretimi. Buyurgan, Serap. Buyurgan, Ufuk. Pegama Publishing, Ankara, 2007. Sanat Kavramlarına Giriş. Ersoy, Ayla. Beta Publishing, İstanbul, 1983. Sanat ve Estetik kuramları. Bozkurt, Nejat. Ara Publishing, İstanbul, 1992. Sanata Giriş. Mülayim, Selçuk. Bilim Teknik Publishing, İstanbul, 1994. Sanatın Öyküsü, Gombrich, E.H. Remzi Publishing, Translater by: Bedrettin Cömert, İstanbul, 1992. Uygarlık Tarihi. Tanilli, Server, Alkım Publishing, İstanbul, 2006.

Ders ile ilgili dosyalar