Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SANAT KURAMLARI VE ELEŞİRİ |
Üçüncü düzey |
HEYT209 |
|
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğretim elemanı tarafından görsel materyallerle desteklenmiş sunumlar yapılacaktır. Bunun yanında öğrencilerin aktif katılımını sağlayan, soru cevap, araştırma ve beyin fırtınası yöntemleri de kullanılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Sanatın temel yapı ve dinamiklerinin kavratılması. Kuramsal temellerin kavratılması.
|
Dersin tanımı
|
Sanatın temel dinamikleri ile kuramsal yapısının detaylı anlatıldığı değişen görüş ve felsefi anlayışların sanatın düşünsel yapısı üzerindeki etkisinin ortaya koyulduğu bir derstir.
|
1- |
Sanat ve sanatlar, Sanat ve kültür ilişkisi
|
2- |
Sanat ve Yaratıcılık
|
3- |
Sanat Felsefesi, Estetik
|
4- |
Sanat ve Estetik Kuramları
|
5- |
Sanat ve Estetik Kuramları
|
6- |
Sanat ve Estetik Kuramları
|
7- |
Sanat ve Estetik Kuramları
|
8- |
Sanat Eleştirisi: Bir Sanat Eserini tanıma. Betimleme-Çözümleme-Yorum- Yargı- Değerlendirme
|
9- |
Sanat Eleştirisi: Sorgulamanın yeni yolları
|
10- |
Sanat güzel midir, tartışması
|
11- |
Sanat güzel midir, tartışması
|
12- |
Sanat güzel midir, tartışması
|
13- |
Sanat güzel midir, tartışması
|
14- |
Sanat güzel midir, tartışması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bir sanat eserini eleştirebilir
|
2- |
Dünyada ve Türkiye sanatın gelişimini bilir
|
3- |
Sanat türlerini öğrenir
|
4- |
Sanat ve Estetik konusunda temel kavramları öğrenir
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
|
|
3- |
Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
|
|
4- |
Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
8
|
8
|
Ödevler
|
1
|
4
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
2
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
68
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sanat Eğitiminde Estetik, A.Aykut
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sanat Eğitiminde Estetik, A.Aykut
Yardımcı Kaynaklar Çağdaş Türk Sanatı, Tansuğ, Sezer. Remzi Publishing, İstanbul, 1986. Çocuk ve Müze. Abacı, Oya. Morpa Kültür Publishing, İstanbul, 2005. Güzelliğin Tarihi. Eco, Umberto. Doğan Publishing, Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul, 2006. Modern Sanatın Öyküsü. Lynton, Norbert. Remzi Publishing, Translaters by: Cevat Çapan, Sadi Öziş, İstanbul, 1982. Sanat Eğitimi ve Öğretimi. Buyurgan, Serap. Buyurgan, Ufuk. Pegama Publishing, Ankara, 2007. Sanat Kavramlarına Giriş. Ersoy, Ayla. Beta Publishing, İstanbul, 1983. Sanat ve Estetik kuramları. Bozkurt, Nejat. Ara Publishing, İstanbul, 1992. Sanata Giriş. Mülayim, Selçuk. Bilim Teknik Publishing, İstanbul, 1994. Sanatın Öyküsü, Gombrich, E.H. Remzi Publishing, Translater by: Bedrettin Cömert, İstanbul, 1992. Uygarlık Tarihi. Tanilli, Server, Alkım Publishing, İstanbul, 2006.
|
|