Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > ÇAYIR MERA VE YEM BİTKİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAYIR MERA VE YEM BİTKİLERİ Birinci düzey GZM 210 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SATI UZUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Mahmut KAPLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Gör. Hamdi ÖZAKTAN
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Doğal bitki örtülerinden çayır ve meraların fonksiyonları, sürdürülebilir kullanımı ve hayvansal üretim açsından önemini izah etmek
Dersin tanımı Meraların hayvancılık açısından önemi,mera bitkilerinin gelişmesinin fizyolojik esasları, bitki-hayvan ilişkilerinin açıklanması,otlatma ekipmanlarının düzenlenmesi ve bu doğal yem kaynaklarının kullanılmasında sürdürülebilirliğin önemini izah etmek.

Dersin içeriği
1- Teorik: Çayır ve mera bitki örtülerinin tanımlanması ve önemi Uygulama: Mera yönetiminin temel esasları ve bitki örtüsünün oluşumu
2- Teorik: Dünyada ve ülkemizde mera varlığı, çayır ve meraların sınıflandırılması Uygulama: Mera bitki örtülerinin özellikleri
3- Teorik: Mera bitkilerinin gelişmesinin fizyolojik esasları Uygulama: Vejetasyon etüt metotları
4- Teorik: Mera bitkilerinde büyüme, gelişme ve otlatma ilişkileri Uygulama: vejetasyon etütlerinden elde edilen verilerin değerlendirilmesi
5- Teorik: Mera bitki örtülerinin ekolojik Özellikleri Uygulama: Mera Kesimlerinin tanımlanması
6- Teorik: Otlatma yönetimi ve otlatma kapasitesi Uygulama: Mera durum sınıflaması I
7- Teorik: Otlatma mevsimi Uygulama: Mera durum sınıflaması II
8- Teorik: Üniform otlatma Uygulama: merada üretimin tespiti
9- Teorik: Otlatılacak hayvan cinsinin seçimi Uygulama: Otlatma kapasitesi tespiti I
10- Teorik: Otlatma sistemleri Uygulama: Otlatma kapasitesi tespiti II
11- Mera ekipmanlarının planlanması Uygulama- mera ekipmanlarının tanıtımı
12- Meralarda bakım çalışmaları Uygulama- Meralardaki yaygın yabancı otların tanıtımı I
13- Çayır yönetiminin genel esasları Uygulama- Meralardaki yaygın yabancı otların tanıtımı II
14- Çayır hasadı, ot kurutma ve depolama Uygulama- Yıl sonu sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dersi alan öğrenci; Meraların hayvansal üretimdeki rolünü kavrar
2- Ekstansif hayvancılığın temel kaba yem kaynağının önemi hakkında temel bilgilere sahip olabilir
3- Meraların etkin ve ekonomik kullanımı için otlatma yönetimi planlaması yapabilir
4- Merada temel ıslah sorunlarına çözüm bulabilir
5- Çayır bitki örtülerinin oluşumu
6- Uretilen otun değerlendirilmesi ve sürdürülebilir kullanımı konusunda yeterli bilgi donanımına sahip olabilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar