Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YABANCI DİL II |
İkinci düzey |
YD 202 |
|
4 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Hazırlıktan Kalan Öğrenciler İçin Zorunlu
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ERUZEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencilerin “Yabancı Dil I” dersinde kazandıkları bilgi ve becerilerin bir üst seviyeye çıkartılması hedeflenmelidir. Bu yapılırken ilgi çekici bağlamlar yaratılmasına, dilin işlekliğini artırıcı alıştırmalar yapılmasına, dilin gerçek iletişim becerilerinde kullanılmasına ve bu yolla öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri ile yabancı dil yeterliklerinin artırılmasına özen gösterilmelidir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.
|
1- |
6. Ünite Can / Cannot
|
2- |
6. Ünite Must / Have to / Don't have to / Should
|
3- |
6. Ünite Object Pronouns / Imperatives
|
4- |
7. Ünite Present Progressive
|
5- |
7. Ünite Present Progressive vs. Present Simple
|
6- |
7. Ünite The Weather; Describing People; Describing Places
|
7- |
8. Ünite Past Simple -ed/question form
|
8- |
8. Ünite Past Simple irregular verbs; was/were
|
9- |
8. Ünite Past Simple irregular verbs; was/were
|
10- |
8. Ünite Comparative Adjectives
|
11- |
9. Ünite Plans for The Future
|
12- |
9. Ünite Plans for The Future
|
13- |
9. Ünite Predictions
|
14- |
9. Ünite First Conditional
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler temel düzeyde kendilerini oral olarak ifade edebilecek seviyeye gelecektir
|
2- |
Öğrenciler Orta-ileri seviyede olan metinleri okuma ve anlama becerisi kazanacaklardır.
|
3- |
Öğrenciler en az orta seviyede yazı yazma becerisi kazanacaklardır.
|
4- |
Öğrenciler anadili İngilizce olan kişilerin öğrencilerin aşina oldukları konuda yaptıkları konuşmaları anlama becerisi kazanacaklardır.
|
5- |
Öğrenciler sözlü iletişim için başa çıkma stratejilerinden biri olan kopyalama tekniğini öğreneceklerdir.
|
6- |
Öğrencilerin Türk kültürü, edebiyat, sinema ve tarih gibi konularda bir benzerlik kazanmaları sağlanacaktır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ
|
|
2- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 1
|
|
3- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 2
|
|
4- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 3
|
|
5- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 4
|
|
6- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 5
|
|
7- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 6
|
|
8- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 8
|
|
9- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 9
|
|
10- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 10
|
|
11- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 11
|
|
12- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 12
|
|
13- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 13
|
|
14- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 14
|
|
15- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 15
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
53
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dilek İNAL, Step by Step, A Course in Basic English, Part 1, İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, 2010.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Öğretim elemanının sağlayacağı konu ile bağlantılı ek alıştırmalar
|
|