Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > GENEL BİYOLOJİ LAB. I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL BİYOLOJİ LAB. I Birinci düzey BİY103 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA ÖZTÜRK KÜP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FATMA ÖZTÜRK KÜP
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör.Dr. Rıdvan TEMİZGÜL
Dersin veriliş şekli Uygulama
Dersin amacı Öğrencilerin Genel Biyoloji Dersinde gördükleri konular pratik açıdan desteklenerek, öğrencilerin konuları daha derinlemesine anlamaları sağlanmaktır.
Dersin tanımı Dersin içeriği laboratuar çalışmasında uyulması gereken kurallar, mikroskop kullanımı, çözeltiler ve hazırlanmaları, ökaryotik-prokaryotik hücre farkları, bitki ve hayvan hücresinin karşılaştırılması, sitoplazma hareketleri, hücre zarında madde taşınımı, kan hücrelerinin periferik yayma yöntemi ile incelenmesi, hücrelerde makromolekül yapıların tayini, nişasta taneleri ve mitoz hücre bölünmesi konularını kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Laboratuvar güvenliği ve çalışma kuralları, laboratuvar defteri ve rapor hazırlama
2- Laboratuvar cihazları ve malzemelerinin tanıtımı
3- Çözeltilerin hazırlanması biyokimyasal hesaplamalar
4- Mikroskop tanıtımı, bakım ve kullanımı
5- Mikroskopta ölçme metodları
6- Preparat hazırlama teknikleri, Kesit alma, kesit çeşitleri
7- Hücre boyama teknikleri
8- Ökaryotik ve Prokaryotik hücrelerin incelenmesi
9- Bitki ve hayvan hücrelerinin incelenmesi
10- Hücrede sitoplazmik hareketlerin incelenmesi
11- Hücrelerde makromoleküllerin incelenmesi (protein, yağ ve şekerlerin tayini)
12- Bitki hücrelerinde plastidlerin incelenmesi
13- Bitki hücrelerinde nişasta tanelerinin ve kristal yapıların incelenmesi
14- Mitoz hücre bölünmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Laboratuarda uyulması gereken kuralları bilir
2- Kimyasal hesaplamaları öğrenerek çözelti hazırlama konusunda bilgi sahibi olur.
3- Mikroskop kullanımı öğrenir. Mikroskopta örnekleri inceler.
4- Prokaryot ve ökaryot hücreleri karşılaştırır
5- Bitki ve hayvan hücrelerini karşılaştırır
6- Karbonhidrat, lipit ve proteinleri belirler
7- Hücre zarında madde taşınımı konusunu kavrar.
8- Sitoplazma hareketlerini açıklar
9- Nişasta taneleri ve bitki kristaller yapılarını öğrenir.
10- Mitoz hücre bölünmesinin temelini kavrar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genel Zooloji Laboratuvar Kitabı (Abdurrahman Aktümsek, Saadettin Ünsal, Leyla Kalyoncu, Atilla Arslan, Turgay Üstüner, Haluk Parlak)
Yardımcı Kaynaklar Genel BotanikLaboratuvar Kılavuzu (Ahmet Aksoy, Dilek Yılmaz, Gökhan Halıcı, Sevil Albayrak, Zeliha Leblebici)

Ders ile ilgili dosyalar