Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (yüksek Lisans) > UZMANLIK ALAN DERSİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 İkinci düzey İTS 752 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FUNDA DEMİRTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Sebahattin Samur, Prof.Dr. Şefaettin Severcan, Prof.dr. Funda Acar, Prof.dr. Kadir Kan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze, Seminer, Proje
Dersin amacı İslam tarihi ve Sanatları anabilim dalı Uzmanlık alanı, Yüksek lisans öğrencilerinin araştırma sürecinin alt bileşenlerini tanımasını, danışmanları ile akademik deneyimleri paylaşmasını ve akademik etik davranışları uygulamasını amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Öğrenciye akademik çalışma yapabilme yeterliliği kazandırma.

Dersin içeriği
1- Literatür değerlendirmesi
2- Literatür değerlendirmesi
3- Literatür değerlendirmesi
4- Tez konusunda ileri düzey bilgiler
5- Tez konusunda ileri düzey bilgiler
6- Tez konusunda ileri düzey bilgiler
7- Tez konusunda son literatür bilgileri
8- Tez konusunda son literatür bilgileri
9- Tez konusunda son literatür bilgileri
10- Tez çalışmaları hakkında tartışma
11- Tez çalışmaları hakkında tartışma
12- Tez çalışmaları hakkında tartışma
13- Problemin Çözümü
14- Problemin Çözümü
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alanıyla ilgili problemleri tanır ve değerlendirebilir.
2- Araştırmalardan edindiği bilgi ve deneyimi yazılı ve sözlü olarak paylaşabilir.
3- Öz eleştiri yapabilir.
4- Bir bilimsel çalışma sırasında bilimsel, kültürel ve etik değerleri koruma becerisi kazanır.
5- Bilimsel yöntemlerle veriyi analiz edebilir ve değerlendirebilir.
6- Alanında bütünsel bir bakış açısına sahip olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi; Rowena Murray, Tez Nasıl Yazılır?
Yardımcı Kaynaklar Erol Göka ,Önce Söz Vardı; Karl R.Popper, Bilimsel Araştırmanın Mantığı.

Ders ile ilgili dosyalar