Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (y.l.) > BİYOMEDİKAL SİNYALLERİN ZAMAN VE FREKANS DOMENİ ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOMEDİKAL SİNYALLERİN ZAMAN VE FREKANS DOMENİ ANALİZİ İkinci düzey BMM 515 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA LATİFOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. FATMA LATİFOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Örgün (Yüz yüze)
Dersin amacı Biyomedikal zaman serileri analizi konularında temel kavramlarını, çözüm metodalarını ve operasyonel tekniklerini ve uygulamaları konularını öğretmeyi amaçlamaktadır
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Lineer sistemlerin çözümü
2- Vektör uzayları ve alt uzayları
3- En Küçük Kareler Yaklaşımı
4- Ortogonallik
5- Eigen Değerleri ve Eigen vektörler
6- Lineer Dönüşümler
7- Temel Bileşenler Analizi
8- Tek Değerli Ayrışım Yöntemi
9- Tekil Spektrum Analizi
10- Parametrik, parametrik olmayan ve eigen tabanlı metodlar kullanılarak spektrum belirleme
11- Parametrik, parametrik olmayan ve eigen tabanlı metodlar kullanılarak spektrum belirleme
12- Dalgacık Dönüşüm Yöntemleri
13- Dalgacık Dönüşüm Yöntemleri
14- Ayrık zamanlı random processler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyomedikal zaman serileri analizi kavramlarının, çözüm metotlarının, operasyonel tekniklerinin ve uygulamaların anlaşılması
2- Biyomedikal mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
3- Sinyallerin zaman ve frekans analizi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
4- Temel Lineer Cebir ve Projeksiyon Yöntemi hakkında bilgi sahibi olma
5- Durağan ve durağan olmayan Biyomedikal sinyalleri çeşitli analiz yöntemleriyle işleyebilme becerisi
6- Sinyallerden istatistiksel özellik eldesi yapabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1- J. Proakis and D. Manolakis, Digital Signal Processing, Prentice-Hall, 1996 2-A. V. Oppenheim, R. W. Schafer, and P. Buck, Discrete-time Signal Processing, Prentice-Hall, 1999 3- Gilbert Strang,Introduction to Linear Algebra,Fourth Edition,2009.
Yardımcı Kaynaklar 1- Shumway and Stoffer,ime Series Analysis and its Applications, 2- Tomas D.Hamilton,Time Series Analysis, 1994 3- S. K. Mitra, Digital Signal Processing, MrGraw-Hill, 2006

Ders ile ilgili dosyalar