Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > MATRİS CEBİRİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATRİS CEBİRİ I Üçüncü düzey MAT225 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MUZAFFER ATASOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MUZAFFER ATASOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Özel matrisleri, determinant ve vektörel denklem sistemlerini inceleme
Dersin tanımı Özel matrisler,determinantlar ve Chio metodu

Dersin içeriği
1- Genel matris bilgileri
2- Genel matris bilgileri
3- Karesel matrisler cebiri
4- Karesel matrisler cebiri
5- Determinantlar
6- Chio metodu
7- Matrisler ve lineer dönüşümlerin polinomu
8- ARA SINAV
9- Matrisler ve lineer dönüşümlerin polinomu
10- Karekteristik değerler ve karekteristik denklemler
11- Karekteristik değerler ve karekteristik denklemler
12- Kuadratik formlar ve kuadratik yüzeyler
13- Kuadratik formlar ve kuadratik yüzeyler
14- Baz değişimleri
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matris ve determinant arasındaki farkı anlamak
2- Matrislerin tersini farklı yollardan bulmak
3- Boyutu n olan determinantın hesabını kolayca hesaplamak
4- Elementer satır-sutun işlemlerini anlamak
5- Lineer denklemlerin, vektörel çözümlerini bulmak
6- Lineer dönüşümler ile matrisler arasındaki ilişkiyi belirlemek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Uygulamalı Lineer Cebir, Ö.Akın,Feryal matbaacılık, 2002
Yardımcı Kaynaklar Lineer Cebir, E.Esin,H.H.Hacısalihoğlu, E.Özdamar, G.Ü.Fen Ed.Fak. Yayını, 1987

Ders ile ilgili dosyalar