Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MURAT AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ADEM KARCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
|
Dersin amacı
|
UÇAK MALZEMELERİNİN HASAR ANALİZİ
|
Dersin tanımı
|
UÇAK MALZEMELERİNİN HASAR ANALİZİ
|
1- |
Giriş, hasar nedenleri
|
2- |
Hasar analiz yöntemleri
|
3- |
Gerilme, şekil değişimi, kesme, kırılgan sünek kavramları
|
4- |
Fraktografi, kopyalama
|
5- |
Fraktografi, yorulma, gerilme yığılmaları
|
6- |
Örnek çalışma
|
7- |
Örnek çalışma
|
8- |
Korozyon hasarları
|
9- |
Polimer malzeme hasarları
|
10- |
Sürünme hasarları
|
11- |
Kaynak hasarları
|
12- |
Bağlantı elemanları hasarları
|
13- |
Şaft hasarları
|
14- |
Dişli hasarları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hasar analizinde takip edilecek yöntemi bilir ve uygular
|
2- |
Hasar tiplerini ve hasar tiplerine özgü özellikleri bilir.
|
3- |
Değişik uçak parçalarında hasar analizi yapar ve hasar analiz raporunu hazırlar
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
|
|
4- |
Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
|
|
5- |
Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
|
|
7- |
Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
|
|
8- |
Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
|
|
9- |
Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
|
|
10- |
Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
|
|
11- |
Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
5
|
50
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
8
|
40
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1- V. Ramachandran, A.C. Raghuram,R.V. Krishnan, and S.K. Bhaumik,Failure Analysis of Engineering Structures Methodology and Case Histories, ASM International Materials Park, Ohio, 2005.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1- V. Ramachandran, A.C. Raghuram,R.V. Krishnan, and S.K. Bhaumik,Failure Analysis of Engineering Structures Methodology and Case Histories, ASM International Materials Park, Ohio, 2005.
2- L. L. Faulkner, Practical Engineering Failure Analysis, Marcel Dekker, Inc., New York, 2004.
|
|