Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Dokümantasyon ve Sekreterlik > BÜRO MALZEMELERİ YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BÜRO MALZEMELERİ YÖNETİMİ Birinci düzey TDS 260 Zorunlu 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. AYŞEGÜL AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Görsel sunum destekli yüz yüze anlatım, soru cevap yöntemiyle kavratma yöntemleri kullanılmaktadır.
Dersin amacı Öğrencilerin Büro kavramı ve büro yönetimi hakkında bilgi sahibi olması ve bürolarda kullanacakları malzeme ve araçları tanımaları amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Büro kavramını, işlerini ve yönetimini kapsar. Bürolarda kullanılan malzeme ve makineler hakkında bilgi sahibi olmak. Büro araç ve makinelerini satın alırken, büro içerisinde yerleştirirken ve kullanırken dikkat edilmesi gerekenler.

Dersin içeriği
1- Büro kavramının tanımlanması, önemi ve tarihçesi. Büro türlerinin sınıflandırılması.
2- Yönetim kavramı ve Büro yönetimi kavramlarının açıklanması Büro yönetimi teknikleri.
3- Bürolarda otomasyon sistemleri tanımı, önemi ve alt sistemleri.
4- Bürolarda kullanılan Sarf malzemeleri özellikleri ve seçimi.
5- Bürolarda kullanılan Telekomünikasyon sistemleri. Sistemlerin türleri, işleyişi ve seçimi.
6- Bürolarda kullanılan Telekomünikasyon sistemleri. Sistemlerin türleri, işleyişi ve seçimi. Faks makinesi çeşitleri ve seçimi
7- Bürolarda kullanılan sunum araçları türleri, işleyişi ve seçimi.
8- Telekonferans, sesli ve görüntülü konferans, masaüstü konferans araçları. Görüntü aktarım araçları çeşitleri, özellikleri ve seçimi.
9- Çok işlevli büro araçları, yazım araçları türleri, özellikleri, işleyişi ve seçimi.
10- Çoğaltma araçları türleri, özellikleri, işleyişi ve seçimi.
11- Evrak imha, kesme, ciltleme ve laminasyon araçları türleri, özellikleri, işleyişi ve seçimi.
12- Büro çevresinin örgütlenmesi, Bina içi yerleşim planlaması.
13- Büro Makineleri, Mobilyaları ve Diğer Donanımların Düzenlenmesi ve Ergonomi.
14- Çalışma koşullarına etki eden ergonomik faktörler ve bunların düzenlenmesi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Büro kavramının tanımlayıp Büro türlerinin sınıflandırabilmek.
2- Büro yönetimi kavram ve tekniklerini bilmek.
3- Bürolarda kullanılan sarf malzemeleri ve her türlü elektronik makineyi tanıma.
4- Büro çevresinin örgütlenmesini bilme.
5- Büro Makineleri, Mobilyaları ve Diğer Donanımların Düzenlenmesini bilme.
6- Çalışma koşullarına etki eden ergonomik faktörleri bilme ve bunları kontrol edebilme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
2- Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır
3- Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar.
4- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
5- Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
6- Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
7- Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini yapar ilgili istatistikleri hazırlar.
8- Tıbbi dokümantasyon ve arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları Türk dilinin kurallarına uygun olarak etkin ve hızlı bir şekilde yapar.
9- Tıbbi arşivlerin oluşturulması ve işletilmesi için gerekli mevzuat bilgisi ile hasta dosyalarının hareketliliğini, güvenliğini ve korunmasını sağlayarak tıbbi arşiv hizmetlerini yürütür.
10- Her çeşit büro araç-gereç ve makinelerini etkin bir şekilde kullanarak gerektiğinde basit bakım ve onarımlarını yapar.
11- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar.
12- Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
14- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır.
16- Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur.
17- Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler.
18- Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ÖĞRETİM ELEMANININ DERS NOTLARI.
Yardımcı Kaynaklar 1- Ulukan, C, Baraz, B, Ofis Teknolojileri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2009 2 - TENGİLİMOĞLU, D,. Tutar, H, Çağdaş büro yönetimi. Gazi 2003 3 - Topaloğlu M, KOÇ H. Büro Yönetim Kavramlar ve İlkeleri. 4-Tutar, H Altınöz, M, Bürolarda Teknoloji Kullanımı, Nobel, 2007 .

Ders ile ilgili dosyalar