Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BÜRO MALZEMELERİ YÖNETİMİ |
Birinci düzey |
TDS 260 |
Zorunlu |
4 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞR. GÖR. AYŞEGÜL AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Görsel sunum destekli yüz yüze anlatım, soru cevap yöntemiyle kavratma yöntemleri kullanılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin Büro kavramı ve büro yönetimi hakkında bilgi sahibi olması ve bürolarda kullanacakları malzeme ve araçları tanımaları amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Büro kavramını, işlerini ve yönetimini kapsar. Bürolarda kullanılan malzeme ve makineler hakkında bilgi sahibi olmak. Büro araç ve makinelerini satın alırken, büro içerisinde yerleştirirken ve kullanırken dikkat edilmesi gerekenler.
|
1- |
Büro kavramının tanımlanması, önemi ve tarihçesi. Büro türlerinin sınıflandırılması.
|
2- |
Yönetim kavramı ve Büro yönetimi kavramlarının açıklanması Büro yönetimi teknikleri.
|
3- |
Bürolarda otomasyon sistemleri tanımı, önemi ve alt sistemleri.
|
4- |
Bürolarda kullanılan Sarf malzemeleri özellikleri ve seçimi.
|
5- |
Bürolarda kullanılan Telekomünikasyon sistemleri. Sistemlerin türleri, işleyişi ve seçimi.
|
6- |
Bürolarda kullanılan Telekomünikasyon sistemleri. Sistemlerin türleri, işleyişi ve seçimi. Faks makinesi çeşitleri ve seçimi
|
7- |
Bürolarda kullanılan sunum araçları türleri, işleyişi ve seçimi.
|
8- |
Telekonferans, sesli ve görüntülü konferans, masaüstü konferans araçları. Görüntü aktarım araçları çeşitleri, özellikleri ve seçimi.
|
9- |
Çok işlevli büro araçları, yazım araçları türleri, özellikleri, işleyişi ve seçimi.
|
10- |
Çoğaltma araçları türleri, özellikleri, işleyişi ve seçimi.
|
11- |
Evrak imha, kesme, ciltleme ve laminasyon araçları türleri, özellikleri, işleyişi ve seçimi.
|
12- |
Büro çevresinin örgütlenmesi, Bina içi yerleşim planlaması.
|
13- |
Büro Makineleri, Mobilyaları ve Diğer Donanımların Düzenlenmesi ve Ergonomi.
|
14- |
Çalışma koşullarına etki eden ergonomik faktörler ve bunların düzenlenmesi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Büro kavramının tanımlayıp Büro türlerinin sınıflandırabilmek.
|
2- |
Büro yönetimi kavram ve tekniklerini bilmek.
|
3- |
Bürolarda kullanılan sarf malzemeleri ve her türlü elektronik makineyi tanıma.
|
4- |
Büro çevresinin örgütlenmesini bilme.
|
5- |
Büro Makineleri, Mobilyaları ve Diğer Donanımların Düzenlenmesini bilme.
|
6- |
Çalışma koşullarına etki eden ergonomik faktörleri bilme ve bunları kontrol edebilme.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
|
|
2- |
Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır
|
|
3- |
Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar.
|
|
4- |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
|
|
5- |
Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
|
6- |
Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
|
|
7- |
Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini yapar ilgili istatistikleri hazırlar.
|
|
8- |
Tıbbi dokümantasyon ve arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları Türk dilinin kurallarına uygun olarak etkin ve hızlı bir şekilde yapar.
|
|
9- |
Tıbbi arşivlerin oluşturulması ve işletilmesi için gerekli mevzuat bilgisi ile hasta dosyalarının hareketliliğini, güvenliğini ve korunmasını sağlayarak tıbbi arşiv hizmetlerini yürütür.
|
|
10- |
Her çeşit büro araç-gereç ve makinelerini etkin bir şekilde kullanarak gerektiğinde basit bakım ve onarımlarını yapar.
|
|
11- |
Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar.
|
|
12- |
Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
|
|
14- |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır.
|
|
16- |
Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur.
|
|
17- |
Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler.
|
|
18- |
Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
58
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ÖĞRETİM ELEMANININ DERS NOTLARI.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1- Ulukan, C, Baraz, B, Ofis Teknolojileri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2009
2 - TENGİLİMOĞLU, D,. Tutar, H, Çağdaş büro yönetimi. Gazi 2003
3 - Topaloğlu M, KOÇ H. Büro Yönetim Kavramlar ve İlkeleri.
4-Tutar, H Altınöz, M, Bürolarda Teknoloji Kullanımı, Nobel, 2007 .
|
|