Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > UZMANLIK ALAN DERSİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 Birinci düzey DPR 851 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Öğrencinin ders dönemini tamamlamış, doktora yeterlilik sınavını başarmış ve tez konusu kabul edilmiş olması gerekir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ DUYGU KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. BANU ARZU ALKAN, Prof. Dr. CEM GÜRGAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Derste, öncelikle öğrencinin tez çalışması olmak üzere planladığı veya planlayacağı klinik ve deneysel çalışmalarda karşılaşabileceği sorunlar karşısında geliştireceği çözüm yollarının (B planı)öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Klinik ve deneysel çalışmalarda karşılaşılabilecek sorunlar ve çözüm yollarının öğretilmesi

Dersin içeriği
1- Klinik ve deneysel çalışma prensipleri
2- Literatür taraması
3- Literatür taraması
4- Literatür taraması
5- Literatür taraması
6- Klinik ve deneysel çalışmalarda karşılaşılabilecek sorunlar ve çözümleri
7- Klinik ve deneysel çalışmalarda karşılaşılabilecek sorunlar ve çözümleri
8- Klinik ve deneysel çalışmalarda karşılaşılabilecek sorunlar ve çözümleri
9- Klinik ve deneysel çalışmalarda karşılaşılabilecek sorunlar ve çözümleri
10- Klinik ve deneysel çalışmalarda karşılaşılabilecek sorunlar ve çözümleri
11- Klinik ve deneysel çalışmalarda karşılaşılabilecek sorunlar ve çözümleri
12- Klinik ve deneysel çalışmalarda karşılaşılabilecek sorunlar ve çözümleri
13- Klinik ve deneysel çalışmalarda karşılaşılabilecek sorunlar ve çözümleri
14- Klinik ve deneysel çalışmalarda karşılaşılabilecek sorunlar ve çözümleri
15- Klinik ve deneysel çalışmalarda karşılaşılabilecek sorunlar ve çözümleri
16- Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi
17- Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi
18- Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi
19- Çalışma sonuçlarının sunulması
20- Çalışma sonuçlarının sunulması

Dersin öğrenme çıktıları
1- Literatür taraması yapar
2- Literatür sonuçlarını özetler
3- Literatür sonuçlarının analizini yapar
4- Klinik ve deneysel çalışma için protokol hazırlar
5- Çalışma sonuçlarını yorumlar
6- Çalışma sonuçlarını tartışır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 34 2 68
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 1 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İlgili basılı kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar