Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > TIBBİ BİYOLOJİDE TEMEL HESAPLAMALAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TIBBİ BİYOLOJİDE TEMEL HESAPLAMALAR Birinci düzey TIB 531 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri lisans mezunu öğrenci kabul edilir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HALİT CANATAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HALİT CANATAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Tıbbi Biyolojide Temel Hesaplamaları öğrencilere öğretmek.
Dersin tanımı Bu ders, öğrencilerin tıbbi biyolojide bilmeleri gereken temel hesaplamaların öğretilmesi amaçlanarak hazırlanmıştır.

Dersin içeriği
1- Bilimsel notasyon ve metrik önekler
2- Solüsyonlar, Karışımlar ve medyumlar
3- Moller ve moleküler ağırlık – I
4- Moller ve moleküler ağırlık – II
5- Bakteriofajlarla çalışma
6- Nükleik asit (NA)lerin kuantifikasyonu - I
7- Nükleik asit (NA)lerin kuantifikasyonu - II
8- PZR hesaplamaları – I
9- PZR hesaplamaları – II
10- Rekombinant DNA hesaplamaları - I
11- Rekombinant DNA hesaplamaları - II
12- Protein hesaplamaları - I
13- Protein hesaplamaları - II
14- Santrifüjleme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Detaylı bilgi girilecek
2- Detaylı bilgi girilecek
3- Detaylı bilgi girilecek
4- Detaylı bilgi girilecek
5- Detaylı bilgi girilecek
6- Detaylı bilgi girilecek
7- Detaylı bilgi girilecek
8- Detaylı bilgi girilecek
9- Detaylı bilgi girilecek
10- Detaylı bilgi girilecek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 12 144
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 4 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kitaplar, ders notları, basılmış makaleler, Web kaynakları
Yardımcı Kaynaklar 1. Calculations for molecular biology and biotechnology, F. H. Stephenson, 2nd Ed, 2010, Academic press. 2. Molecular Cloning. 3rd Ed. Sambrook & Russell. CSHL Press, 2001.

Ders ile ilgili dosyalar