Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Makine Mühendisliği (y.l.) > METAL MATRİKSLİ KOMPOZİTLER I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
METAL MATRİKSLİ KOMPOZİTLER I İkinci düzey MKM 595 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FEHMİ NAİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FEHMİ NAİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıf Ortamında
Dersin amacı Metal matriksli kompozit bileşenlerinin tanıtılması, matriks takviye elemanı ilişkilerinin belirlenmesi, kompozit bileşenlerinin ürün özelliklerine etkilerinin ortaya konulması, matriks ve takviye elemanı seçiminde temel kıriterlerin belirlenmesi
Dersin tanımı Metal esaslı seramik takviye elemanlı kompozit yapılarda yapısal bileşenlerin tanıtılması ve matris takviye elemanı sinerjik ilşkilerin ortaya konulması. Bileşen karakteristiklerine ve kompozisyona bağlı olarak yapı özelliklerinin belirlenmesi.

Dersin içeriği
1- Metal matriksli kompozitlerin mühendislik malzemeleri arasındaki yeri
2- Metal matriksli kompozitlerin genel içeriği
3- Bileşenlerin kompozitteki görevleri
4- Matriks malzemeleri
5- Matriks malzemeleri
6- Parçacık takviye elemanları
7- Parçacık takviye elemanları
8- ARA SINAV
9- Parçacık takviyelerin üretimi
10- Parçacık takviyelerin üretimi
11- Fiber takviye elemanları, sürekli ve kesikli fiberler
12- Fiber takviye elemanları, sürekli ve kesikli fiberler
13- Fiber takviye elemanları üretimi
14- Matriks takviye elemanı uyumu, ve ara yüzey hasarları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Metal matrisli kompozitlerin , mühendislik malzemeleri içerisindeki yeri ve önemini kavramak.
2- Matris ve takviye elemanlarından oluşan MMK bileşenlerinin yapısal ve fonksiyonel özelliklerini kavratmak.
3- Parçacık takviye elemanlarını ve özelliklerini kavratmak
4- Fiber takviye elemanlarını ve özelliklerini kavratmak
5- Yapısal MMK yapılarını tanıtmak
6- Takviye elemanlarının üretim tekniklerini tanıtmak.
7- Takviye elemanı -matris ilişkilerini tanıtmak.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 26 3 78
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 4 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Y. Şahih, Kompozit Malzemeler Giriş, Seçkin, Ankara, 2006
Yardımcı Kaynaklar S. Suresh, A. Mortensen, A. Needleman, Fundamentals of metal –Matrix Composites, 1993

Ders ile ilgili dosyalar