Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tarla Bitkileri (y.l.) > BİTKİSEL BOYALAR VE BOYA BİTKİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİTKİSEL BOYALAR VE BOYA BİTKİLERİ İkinci düzey TAB 535 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, bitkisel boyaların tarihçesi ve boyamada kullanılan önemli boya bitkileri hakkında bilgiler sunmaktır.
Dersin tanımı Bu derste bitkisel boyamacılık, mordan, mordanlama gibi kavramlar yanında, önemli boya bitkilerinin boyamada kullanımı hakkında genel bilgiler sunulmaktadır.

Dersin içeriği
1- Bitkisel boyamacılığın tarihçesi
2- Bitkisel boyamacılıkta mordanlama süreci
3- Bitkisel boyamacılıkta boyama süreci
4- Bitkisel boyamacılıkta yaygın kullanılan boyama yöntemleri
5- Doğal boyar maddeler ve sınıflandırılması
6- Boyarmadde analiz yöntemlerinin incelenmesi
7- Arasınav
8- Önemli boya bitkilerinin bitkisel boyamacılıkta kullanımı
9- Önemli boya bitkilerinin bitkisel boyamacılıkta kullanımı
10- Önemli boya bitkilerinin bitkisel boyamacılıkta kullanımı
11- Önemli boya bitkilerinin bitkisel boyamacılıkta kullanımı
12- Önemli boya bitkilerinin bitkisel boyamacılıkta kullanımı
13- Önemli boya bitkilerinin bitkisel boyamacılıkta kullanımı
14- Yarıyıl sonu sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Boya bitkilerinin tarihçesi hakkında bilgi edinilir
2- Bitkisel boyamacılıkta mordanlama sürecini bilir
3- Bitkisel boyamacılıkta boyama sürecini bilir
4- Boyama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur
5- Doğal boyar maddeler hakkında bilgi sahibi olur
6- Boyar madde analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur
7- Bitkisel boyamacılıkta kullanılan önemli bitkiler hakkında bilgi sahibi olur
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
2- Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
3- Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
4- Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
5- Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
6- Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
7- Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
8- Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
9- Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
10- Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
11- Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
12- Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
13- Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
14- Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
15- Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 14 3 42
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 3 15
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı BİTKİSEL BOYALAR VE BOYA BİTKİLERİ DERS NOTLARI
Yardımcı Kaynaklar BİTKİSEL BOYALAR VE BOYA BİTKİLERİ DERS NOTLARI

Ders ile ilgili dosyalar