Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (y.l.) > OKUL-ÇEVRE İLİŞKİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OKUL-ÇEVRE İLİŞKİLERİ İkinci düzey EGB 546 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SEMRA DEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Okul-çevre ilişkilerini tanıyıp analiz etme.
Dersin tanımı Çevre ve okul çevresi, okul- çevre arasinda iletişimin kurulmasi, çevrenin eğitimle ilgili ihtiyacinin belirlenmesi ve giderilmesi, okul-aile ilişkileri ve eğitimde karara katilma, baski gruplarinin-gönüllü kişi ev kuruluşlarin etkisi, çevrenin eğitimi desteklemeye özendirilmesi

Dersin içeriği
1- Çevre ve okul çevresi
2- Çevre kalkınması
3- Okul- çevre arasında iletişimin kurulması
4- Çevrenin eğitimle ilgili ihtiyacının belirlenmesi ve giderilmesi
5- Okul-aile ilişkileri ve eğitimde karara katılma
6- Okul-aile ilişkileri ve eğitimde karara katılma
7- Baskı gruplarının-gönüllü kişi ev kuruluşların etkisi
8- Baskı gruplarının-gönüllü kişi ev kuruluşların etkisi
9- Ara Sınav
10- Çevrenin eğitimi desteklemeye özendirilmesi
11- Okul çevre ilişkilerinde eğitici çalışmaların önemi
12- Okulların çevre ile olumlu ilişki kurabilmelerini engelleyen etkenler
13- Okulların çevre ile olumlu ilişki kurabilmelerini engelleyen etkenler
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çevre ve okul çevresini açıklar
2- Okul-aile ilişkileri ve eğitimde karara katılmayı analiz eder
3- Baskı gruplarının-gönüllü kişi ev kuruluşların etkisini açıklar
4- Okulların çevre ile olumlu ilişki kurabilmelerini engelleyen etkenleri söyler
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 1 20 20
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Birol Yiğit Mehmet Bayraktar (2006).Okul Çevre İlişkileri. Pegem A Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Birol Yiğit Mehmet Bayraktar (2006).Okul Çevre İlişkileri. Pegem A Yayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar