Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Kore Dili ve Edebiyati > ARAŞTIRMA PROJESİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAŞTIRMA PROJESİ I Birinci düzey KDE415 Zorunlu 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HATİCE KÖROĞLU TÜRKÖZÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SIRRI GÖKSEL TÜRKÖZÜ DOÇ. DR. HATİCE KÖROĞLU TÜRKÖZÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli UYGULAMALI
Dersin amacı BİTİRME TEZİ YAZARAK TEZ YAZMA YÖNTEMLERİNİN EDİNİLMESİ
Dersin tanımı BİTİRME TEZİNE DANIŞMANLIK YAPILMAKTADIR

Dersin içeriği
1- Tez yazma yöntemleri
2- Önsöz yazma
3- içindekiler oluşturma
4- giriş yazma
5- bölümlere ayırma
6- kaynakça hazırlama
7- sonuç yazma
8- ARASINAV RAPORU
9- birebir tez görüşmeleri
10- birebir tez görüşmeleri
11- birebir tez görüşmeleri
12- birebir tez görüşmeleri
13- birebir tez görüşmeleri
14- birebir tez görüşmeleri
15- FİNAL RAPORU
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- uygulamalı ders olduğu için öğrenciler bitirme tezi yazmaktadır.
2- kaynak araştırması yapabilmeyi öğrenmektedir.
3- Dipnot yazmayı öğrenmektedir.
4- kaynakça göstermeyi öğrenmektedir.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
2- Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3- Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
4- Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
5- Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
7- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10- Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     41
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı her tez için ayrı kaynaklar belirlenir
Yardımcı Kaynaklar -Dursun Ekiz, (2017)Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı yayıncılık -John W. Creswell (2017), Araştırma Deseni- Nitel Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları - Editör Prof. Dr. Şebnem Aslan(2018)Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri

Ders ile ilgili dosyalar