Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz-Yüze
|
Dersin amacı
|
Öğretmen adaylarının başarılı bir kaynaştırma uygulaması için eğitim ve öğretimde yapılması gerekli uyarlamaları kavramalarını sağlamak
|
Dersin tanımı
|
Başarılı kaynaştırmanın ilkeleri, özel gereksinimli çocuklar ve özellikleri, Değerlendirme ve BEP hazırlama, öğretimin uyarlanması, sınıfta davranış kontrolü, sosyal kabulünün ve aile katılımının artırılması.
|
1- |
Eğitim öğretim ve özel eğitimle ilgili temel kavramlar
|
2- |
Özel gereksinimli bireyler ve özellikleri
|
3- |
Özel eğitimde değerlendirme süreci ve yöntemleri
|
4- |
Başarılı kaynaştırmanın ilkeleri
|
5- |
Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci
|
6- |
Öğretim yöntemlerini uyarlama; doğrudan öğretim yöntemi
|
7- |
İşbirliğine dayalı öğretim yöntemi
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Keşif yoluyla öğretim, bireyselleştirilmiş öğretim ve ev ödevlerinde uyarlamalar
|
10- |
Sınıf yönetiminde; sınıfın fiziksel koşullarında uyarlamalar
|
11- |
Sınıf kurallarında ve sınıf ikliminde uyarlamalar
|
12- |
Sınıfın genel işleyişinde ve zaman kullanımında uyarlamalar
|
13- |
Sınıfta davranış kontrolü
|
14- |
Aile katılımı
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Başarılı kaynaştırmanın ilkelerini sıralar.
|
2- |
Özel gereksinimli bireylerin özelliklerini açıklar.
|
3- |
Değerlendirme BEP hazırla sürecini açıklar.
|
4- |
Öğretimsel uyarlamaları açıklar.
|
5- |
Öğretim materyallerinde uyarlamaları açıklar.
|
6- |
Değerlendirme yöntemlerinde uyarlamaları açıklar.
|
7- |
Sınıf yönetiminde uyarlamaları açıklar.
|
8- |
Sınıfta davranış kontrolunu açıklar.
|
9- |
Aile katılımını artırmayı açıklar.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
|
|
2- |
Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
|
|
3- |
Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
|
|
4- |
Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
5- |
Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
6- |
Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
|
|
7- |
Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
8- |
Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
9- |
Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
|
|
10- |
Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
|
|
11- |
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sucuolu, B; Kargın,T (2007).İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları.Ankara.Morpa Yayınevi.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notu
|
|