Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > İNGİLİZ EDEBİYATI - II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNGİLİZ EDEBİYATI - II Birinci düzey ELIT202 Zorunlu 4 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tanımlanmamış
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. MELİH KARAKUZU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Eugene STEELE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı .
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı 1800''''lerden günümüze İngiliz Edebiyatını öğretmek.
Dersin tanımı Bu ders 1800''''lerden günümüze kadar gelen dönemin İngiliz Edebiyatını kapsamaktadır. Ders süresince, bu 200 yıllık dönemde iz bırakan edebi eserleri incelerken birçok yazarın etkilendiği (Romantik, Viktoryan ve Modern) tarihi ve kültürel olayları da ele alacağız.

Dersin içeriği
1- Romantik Giriş: (735-781)
2- William Blake (752), William Wordsworth (780)
3- P.B.Shelley (846), John Keats (860)
4- Jane Austen (842), Mary Shelley (844)
5- Viktorya Giriş: Introduction (895-907)
6- Alfred Lord Tennyson (908), Robert Browning (924)
7- Charlotte Bronte (940), Charles Dickens (990)
8- Thomas Hardy (1046)
9- 20. Yüzyıl Giriş: (1074-1091)
10- T.S. Eliot (1092), Virginia Woolf (1114),
11- James Joyce (1173), George Orwell (1226), Samuel Beckett (1292)
12- W.Soyinka (1308), Chinua Achebe (1314), Anita Desai (1338)
13- Tekrar
14- Genel Tekrar
15- Telafi
16- Final sınavı
17- .
18- .
19- .
20- .

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tarihsel ve kültürel bağlamda öğrencilere metinleri analiz etmeyi öğretmek.
2- Edebi metin ve söylemlerin tarihsel ve kültürel bağlamda farklılıklarını öğrenmek.
3- Öğrencilere, dönemin sosyal ve politik olaylarının dili nasıl etkilediğini öğretmek.
4- Öğrencilere metin okuma ve anlama konusunda yardım etmek.
5- =
6- =
7- =
8- =
9- =
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 5 10 50
Toplam iş yükü     140
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı McDougal Littel British Literature
Yardımcı Kaynaklar =

Ders ile ilgili dosyalar