Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (doktora) > BÖCEK PARAZİTOİTLERİNİN IN-VİTRO KÜLTÜRLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BÖCEK PARAZİTOİTLERİNİN IN-VİTRO KÜLTÜRLERİ Üçüncü düzey BİY 605 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, Projeksiyon yoluyla slayt, metin, animasyon ve video gösterimi şeklinde verilir. Ayrıca bilgisayardaki çizim programları yardımıyla çizim ve mekanizmaların açıklanması şeklinde uygulamalar da yapılmaktadır.
Dersin amacı Parazitoitlerin yetiştirilmesi için in vitro koşulların belirlenmesi, suni ortamın hazırlanması ve ticari üretimin nasıl yapılması gerektiği bu dersin ana hedefleri arasındadır.
Dersin tanımı Bu derste, parazitoidler ve konakçı aralığı, biyolojik mücadele programları için parazitoid yetiştirilmesi, in vitro yetiştirme koşulları, ticari üretim şekilleri, parazitoidlerin entegre mücadele yönetiminin bir parçası olarak kullanılması, beslenme, konukçu araştırması ve konukçu duyarlılığı, parazitoit davranışlarının genetik temeli, parazitoit üretiminde suni ortam hazırlığı gibi konular ele alınacaktır

Dersin içeriği
1- Yumurta parazitoitlerinin sistematiği
2- Parazitoitlerin Beslenme Ekolojisi
3- Parasitoidlerde konukçu bulma ve konukçuya ait ipuçlarının algılanması
4- Parazitoid Davranış Ekolojisinin Genetiği
5- Böcek Parazitoitlerinin gelişimi ve üretilmesi
6- Trichogramma türleri
7- Biyolojik Kontrol Programları İçin Parazitoit yetiştirilmesi
8- Parasitoidlerin in vitro koşullarda yetiştirlmesi
9- Kalite Kontrolü
10- Parazitoidlerle Biyolojik Kontrol
11- Parazitoidlerin Ticarileştirilmesi
12- Parazitoidler ve Entegre Mücadele Yönetimi
13- Genetiği Değiştirilmiş ürünler ve Parazitoidlerle Biyolojik Kontrol
14- Parazitoidler için sentetik besi yerlerinin hazırlanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Parazitoitlerin biyolojik mücadele için kitle üretimi ve ticarileştirilmesi hususlarında bilgi sahibi olmak
2- Biyolojik mücadelenin diğer yöntemlere karşı üstünlükleri kavranacak.
3- Böcek yetiştirmek için suni ortam hazırlamayı öğrenilecek
4- Farklı parazitoit böceklerin yaşam biçimleri ayırt edebilecektir.
5- Öğrenciler In-vitro koşullarda böcekleri yetiştirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 2 3 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 2 5 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 2 20
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mass Production of Beneficial Organisms, invertebrates and Entomopathogens, Edited by Juan A. Morales-Ramos et al., Academic Press, 2014.
Yardımcı Kaynaklar ASSESSING HOST RANGES FOR PARASITOIDS AND PREDATORS USED FOR CLASSICAL BIOLOGICAL CONTROL: A GUIDE TO BEST PRACTICE. CHEMİCAL ECOLOGY OF INSECT PARASITOIDS, By: Éric Wajnberg(Editor), Stefano Colazza, Wiley-Blackwell.

Ders ile ilgili dosyalar