Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL EĞİTİM RESİM II |
Birinci düzey |
RES102 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
TEMEL EĞİTİM RESİM I
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. NURDAN GÖKÇE
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. AHMET KÜRŞAT ALBAYRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Teori, Yönlendirilmiş okumalar, Öğrenci odaklı serbest çalışma, Problem çözme,, Kompozisyon yazma.
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin sanatsal öğe ve ilkeleri pekiştirmesi, hayal gücünü zenginleştirebilmesi
|
Dersin tanımı
|
Tasarım ve kompozisyonda sanatın ilke ve öğelerini kullanabilme, plastik dil oluşturabilme yetisi kazanma
|
1- |
Işık ve Renk teorisine giriş
|
2- |
Renk ilişkileri, siyah ve beyaz akrilik boyaların kullanımı
|
3- |
Siyah ve beyaz akrilik kompozisyon çalışmaları
|
4- |
Akrilik boya ile tamamlayıcı renklerin kompozisyonda uygulanması
|
5- |
Renk ilişkilerin çözümlenmesi- mekan ve renk,Renk karşıtlık sistemleri (tamamlayıcı renkler) ile farklı kompozisyonlar oluşturabilme
|
6- |
Renk ilişkilerin çözümlenmesi- akrilik boya ile farklı renklerde kompozisyonlar oluşturabilme
|
7- |
Renk, mekan ve yansıma algısı
|
8- |
Armoni
|
9- |
Vize
|
10- |
Seçilen akım ve tekniklerde edebi eserin yorumlanması- kompozisyon oluşturma
|
11- |
Seçilen akım ve tekniklerde edebi eserin yorumlanması- Işık gölge ve renk ilşkisi
|
12- |
Kompozisyonlarda tasarım oyunu
|
13- |
Kompozisyonlarda renkli uygulama,Renk ve malzeme üzerine yoğunlaşabilme
|
14- |
Kompozisyonlarda renkli uygulamayı Mikro / Makro Strüktürler üzrerinden düşünerek yapabilme
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Bu dersin sonunda öğrenciler; doğayı, insanın yaşam çevresini, nesneleri ve sanat eserlerini kaynak olarak ele almayı, gözlem-analiz-sentez sistematiği ile yorumlamayı öğrenecekler.
|
2- |
Nokta-çizgi-ton üçlemesine dayalı desen çalışmalarıyla başlayan düşüncelerin nesnelleşmesi sürecinde, renk, ışık-gölge, leke-form gibi temel kavramlar, kompozisyon, serbest malzemeyle üç boyutlu tasarımlar ve sanatsal kavramları irdeleyen atölye çalışmaları yapacaklardır.
|
3- |
Ders sonucunda Temel tasarımın ilkelerinin kavrayıp uygulamalarda kullanabilecek; Tasarım amacına uygun çeşitli araç ve gereçleri seçip kullanabilecek; kendi ve diğer öğrencilerin tasarımlarına eleştirel gözle bakabileceklerdir.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
|
|
4- |
İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
|
|
5- |
Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
|
|
6- |
İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
7- |
İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
|
|
8- |
İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
|
|
10- |
İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
|
|
11- |
Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
8
|
112
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
2
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
172
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
10
|
Kısa sınav
|
2
|
10
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dictionary of Art, N. Keser, Utopia, 2005
Dictionary of Art Concepts and Terms, M. SÖZEN, Uğur TANYELİ, Remzi Kitabevi, 1999, Istanbul
Basic Art Education, Nevide Gökaydın, Ministry for Education, 2002, Istanbul
Basic Design, Ali Ceylon, M-Book, 2005, Ankara
Contemporary Approaches to Basic Design, Emin Dogan AYDIN, Mor Agency, 2004, Istanbul
Arttalk, Rosalind Ragans, Glencoe Publishing Co, 1988, USA
|
|