Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL EĞİTİM RESİM II |
İkinci düzey |
RES102 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
TEMEL EĞİTİM RESİM I
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. NURDAN GÖKÇE
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. AHMET KÜRŞAT ALBAYRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Teori, Yönlendirilmiş okumalar, Öğrenci odaklı serbest çalışma, Problem çözme,, Kompozisyon yazma.
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin sanatsal öğe ve ilkeleri pekiştirmesi, hayal gücünü zenginleştirebilmesi
|
Dersin tanımı
|
Tasarım ve kompozisyonda sanatın ilke ve öğelerini kullanabilme, plastik dil oluşturabilme yetisi kazanma
|
1- |
Işık ve Renk teorisine giriş
|
2- |
Renk ilişkileri, siyah ve beyaz akrilik boyaların kullanımı
|
3- |
Siyah ve beyaz akrilik kompozisyon çalışmaları
|
4- |
Akrilik boya ile tamamlayıcı renklerin kompozisyonda uygulanması
|
5- |
Renk ilişkilerin çözümlenmesi- mekan ve renk,Renk karşıtlık sistemleri (tamamlayıcı renkler) ile farklı kompozisyonlar oluşturabilme
|
6- |
Renk ilişkilerin çözümlenmesi- akrilik boya ile farklı renklerde kompozisyonlar oluşturabilme
|
7- |
Renk, mekan ve yansıma algısı
|
8- |
Armoni
|
9- |
Vize
|
10- |
Seçilen akım ve tekniklerde edebi eserin yorumlanması- kompozisyon oluşturma
|
11- |
Seçilen akım ve tekniklerde edebi eserin yorumlanması- Işık gölge ve renk ilşkisi
|
12- |
Kompozisyonlarda tasarım oyunu
|
13- |
Kompozisyonlarda renkli uygulama,Renk ve malzeme üzerine yoğunlaşabilme
|
14- |
Kompozisyonlarda renkli uygulamayı Mikro / Makro Strüktürler üzrerinden düşünerek yapabilme
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Bu dersin sonunda öğrenciler; doğayı, insanın yaşam çevresini, nesneleri ve sanat eserlerini kaynak olarak ele almayı, gözlem-analiz-sentez sistematiği ile yorumlamayı öğrenecekler.
|
2- |
Nokta-çizgi-ton üçlemesine dayalı desen çalışmalarıyla başlayan düşüncelerin nesnelleşmesi sürecinde, renk, ışık-gölge, leke-form gibi temel kavramlar, kompozisyon, serbest malzemeyle üç boyutlu tasarımlar ve sanatsal kavramları irdeleyen atölye çalışmaları yapacaklardır.
|
3- |
Ders sonucunda Temel tasarımın ilkelerinin kavrayıp uygulamalarda kullanabilecek; Tasarım amacına uygun çeşitli araç ve gereçleri seçip kullanabilecek; kendi ve diğer öğrencilerin tasarımlarına eleştirel gözle bakabileceklerdir.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
8
|
112
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
2
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
172
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
10
|
Kısa sınav
|
2
|
10
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dictionary of Art, N. Keser, Utopia, 2005
Dictionary of Art Concepts and Terms, M. SÖZEN, Uğur TANYELİ, Remzi Kitabevi, 1999, Istanbul
Basic Art Education, Nevide Gökaydın, Ministry for Education, 2002, Istanbul
Basic Design, Ali Ceylon, M-Book, 2005, Ankara
Contemporary Approaches to Basic Design, Emin Dogan AYDIN, Mor Agency, 2004, Istanbul
Arttalk, Rosalind Ragans, Glencoe Publishing Co, 1988, USA
|
|