Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.farmakoloji-toksikoloji (doktora) > OYUNLA MATEMATIK ÖĞRETIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OYUNLA MATEMATIK ÖĞRETIMI Üçüncü düzey MÖP 012 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ SERVET MERVE KIRNAP DÖNMEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Matematik öğretim süreçlerine eğitsel oyunların entegre edilmesi.
Dersin tanımı Oyun ve oyun türleri; matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; mantık, matematik, zekâ oyunları/bulmacaları; matematik ve oyun etkileşimi; matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi; kültürel matematik oyunları oyun teorisi; teknoloji destekli matematik oyunları.

Dersin içeriği
1- Oyun nedir?
2- Oyunun tarihsel gelişimi
3- Gelişim aşamaları ve oyun
4- Kuram temelli oyun türleri
5- Oyun ve öğrenme
6- Eğitsel oyunlar
7- Eğitsel oyun tasarımı
8- Matematik öğretiminde oyunların kullanımı
9- Ara sınav
10- Teknoloji destekli matematik oyunları
11- Örnek uygulamalar
12- Örnek uygulamalar
13- Örnek uygulamalar
14- Örnek uygulamalar
15- Örnek uygulamalar
16- Örnek uygulamalar
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Oyun ile ilgili temel kavramları bilir.
2- Oyun türlerini bilir.
3- Eğitsel oyunları matematik öğretim süreçlerine entegre eder.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 12 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 12 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Pehlivan, H. (2005). Oyun ve Öğrenme, Ankara: Anı.
Yardımcı Kaynaklar Ogelman, H. (Ed.). (2014). Yaşamın İlk Yıllarında Oyun: Oyuna Çok Yönlü Bakış. Ankara: Pegem. Samur, Y., & Cömert, Z. (2022). Eğitimde Oyun, Oyunlaştırma ve Eğitsel Oyun Tasarımı. İstanbul: Altın Kitaplar.

Ders ile ilgili dosyalar