Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Mekatronik Mühendisliği (doktora) > MİKRODALGA DEVRELERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİKRODALGA DEVRELERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIMI Üçüncü düzey SHA 536 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MEHMET ERLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MEHMET ERLER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Bu ders sadece yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Alıştırma, Problem Çözme
Dersin amacı Mikrodalga devrelerinin bilgisayar destekli tasarım prensipleri tanımlar
Dersin tanımı MİKRODALGA DEVRELERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM

Dersin içeriği
1- Mikrodalga devrelerinin bilgisayar destekli tasarım prensipleri
2- Mikrodalga devrelerinin matris gösterimleri
3- Saçılma parametrelerinin özellikleri
4- genelleştirilmiş saçılma parametreleri
5- Mikrodalga frekanslarında transistörlü kuvvetlendirici
6- Osilatör tasarımı
7- Arasınav
8- Karıştırıcılar
9- Mikrodalga devrele sistemlerinde gürültü
10- Yönlü Kuplörler
11- Güç bölücüler
12- Faz kaydırıcılar
13- Pasif mikrodalga bileşenleri
14- Aktif mikrodalga bileşenleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mikrodalgaları tanımlar.
2- Parçalı ve dağıtılmış parametreli devreleri açıklar.
3- Pasif mikrodalga bileşenlerini tanır.
4- Aktif mikrodalga bileşenlerini tanır
5- Pasif ve aktif bileşenlerinin çalışma prensiplerini tanımlar.
6- Mikrodalga devrelerinin bilgisayar destekli tasarım prensipleri tanımlar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 10 100
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı J.Dobrowolski, Computer-Aided Analysis, Modeling and Design of Microwave Networks, Artech House, 1996 David Pozar, Microwave Engineering, John Wiley & Sons Robert Collin, Foundations of Microwave Enginnering, Wiley-IEEE
Yardımcı Kaynaklar P.L.D.Abrie, Design of RF and Microwave Amplifiers and Oscillators, Artech House, 1999

Ders ile ilgili dosyalar