Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > TÜRK ŞİİRİNDE FELSEFİ AÇILIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK ŞİİRİNDE FELSEFİ AÇILIMLAR Üçüncü düzey TDE 700 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ŞAHİKA KARACA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı felsefe ve edebiyat ilişkisini kavramsal düzeyde ve teorik problemler bağlamında incelemek ve söz konusu ilişkiyi şiirlerde analiz etmektir.
Dersin tanımı Edebiyat-felsefe ilişkisini Türk şiiri üzerinden okumak.

Dersin içeriği
1- Giriş: Dersin Tanıtımı
2- Edebî Söylem
3- Felsefî Söylem
4- Edebî ve Felsefi Söylemin Karşılaştırılması
5- Felsefe ve Şiir
6- Felsefî Bir Şiir Var mıdır?
7- Metin İncelemeleri
8- Ara Sınav
9- Metin İncelemeleri
10- Metin İncelemeleri
11- Metin İncelemeleri
12- Metin İncelemeleri
13- Metin İncelemeleri
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersin sonunda öğrenci, kavramsal ve teorik düzeyde edebiyat ve felsefe arasındaki ilişkiyi kurar.
2- Temel felsefi disiplinlerin konularını ve problemlerini analiz eder.
3- Edebi eserlerdeki felsefi problemleri tespit eder.
4- Metinleri eleştirel bakış açısıyla okur.
5- Bir metni farklı yaklaşımlardan okuma, yorumlama ve başka metinlerle karşılaştırma becerisini kullanır.
6- ..
7- ..
8- ..
9- ..
10- ..

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Şen, Cafer (2012), Türk Romanında Felsefî Açılımlar, Ankara, Akçağ
Yardımcı Kaynaklar 1. Aytaç, Gürsel (2011), Felsefî Roman, Ankara, Phoenix Yayınevi 2. Bakhtin, Mikhail (2001), Karnavaldan Romana. İstanbul, Ayrıntı Yayınları 3. Bergson, Henri (2007), Madde ve Bellek, Ankara, Dost Kitabevi. 4. Çotuksöken, Betül (2000), Felsefî Söylem Nedir?, İstanbul, İnkılâp Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar