Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Odyometri > UZMANLIK ALAN DERSI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 2 Birinci düzey ETM 852 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Uzmanlık alan dersinin alınabilmesi için öğrencinin tez dönemine geçmiş olma zorunluluğu vardır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AFŞIN ALPER CERİT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı --
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Öğrenci ile danışmanın sürekli irtibatı ile gerçekleşmektedir.
Dersin amacı Öğrencinin Doktora Tez konusunda ilerleme kaydedebilmesi için Tez danışmanı tarafından yönlendirilmesi.
Dersin tanımı Tez konusu ile ilgili literatür derlemesi, tez konusunda çalışmaların yapılması, çalışmaların bilimsel dilde derlenmesi ve düzenlenmesi, çalışmaların tez formunda yazımı.

Dersin içeriği
1- Doktora tez çalışması aşamasında, danışman öğretim üyesinin öğrenci veya öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgileri aktardığı teorik bir derstir. Ayrıntılı içeriği her bir danışman öğretim üyesi tarafından belirlenir.
2- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
3- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
4- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
5- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
6- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
7- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
8- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
9- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
10- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
11- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
12- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
13- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
14- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doktora tez çalışması aşamasında, danışman öğretim üyesinin öğrenci veya öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgileri aktardığı teorik bir derstir. Ayrıntılı içeriği her bir danışman öğretim üyesi tarafından belirlenir.
2- İlgili uzmanlık alanında bilgilerini geliştirir.
3- Alanı ile karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
4- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4- İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5- Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6- İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7- İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8- İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9- Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10- İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11- Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 50
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öğrencinin Tez Danışmanı tarafından belirlenmektedir.
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar