Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN HALE KULA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Basketbol temel tekniklerini; top tutma, pas, top sürme, ayak hareketleri, şut ve çeşitleri, ribaund, basketbol oyununa hazırlayıcı toplu ve topsuz hareketlerin öğrenilmesini, bireysel ve takım savunma, hücum ve hızlı hücum sistemlerini öğrenip, nasıl öğretileceğini ve kural bilgisini içerir.
|
Dersin tanımı
|
basketbol eğitimi
|
1- |
Basketbolun tanıtımı, Günümüzde Modern Basketbol, toplu topsuz temel duruş, stoplar (tek zamanlı-çift zamanlı), alçak-yüksek dripling, başlangıç bitişte amaca yönelik ısıtıcı ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları
|
2- |
Eğitim aracı olarak basketbol, basketbol oyun kuralları, bir önceki dersin kısa tekrarı, streching, ballhandling, pivot dönüşleri (out-side/in-side), pivot ayağı (sağ-sol), başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları
|
3- |
Basketbol oyun kuralları, saha ve malzeme bilgisi, streching, ballhandling, önceki derslerin dönütünü almak, ikili dripling, önden el ve yön değiştirme, ikili hareketli stop+pivot dönüşü, paslaşma, sağ sol turnike basamaklaması, başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları
|
4- |
Basketbol oyun kuralları, saha ve malzeme bilgisi, streching, ballhandling, önceki derslerin dönütünü almak, paslı-driplingli turnike (sağ-sol), slalom el ve yön değiştirerek alçak-yüksek dripling, ball-hand şut basamaklaması, toplu-topsuz aldatmalar, başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları
|
5- |
Basketbol oyun kuralları, streching, ballhandling, önceki derslerin dönütünü almak, kayma adımı, stop-fake, cros-over, sol sağ turnike, bacak arası el ve yön değiştirme, üç noktadan tek el (sağ sol) set-şut basamaklaması, ikili paslaşma ve turnike (sağ-sol), başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları
|
6- |
Basketbol oyun kuralları, streching, ballhandling, önceki derslerin dönütünü almak, arkadan el ve yön değiştirme, sıçrayarak şut, pas stop-fake, cros-over, ters (sol sağ) turnike, üçlü paslaşma turnike, başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları
|
7- |
Basketbol oyun kuralları, streching, ballhandling, önceki derslerin dönütünü almak, reverse el ve yön değiştirme, üçlü örme ve turnike, pas-şut, dripling sonu şut, 1x1 in aşamaları, rebound ve box-out, blok, başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları
|
8- |
Basketbol oyun kuralları, streching, ballhandling, önceki derslerin dönütünü almak, turnike (sol-sağ), tam saha 1x1, toplu taraf- topsuz taraf savunma prensipleri, toplu topsuz oyuncu savunması, aldatma sonrası şut, 2x2 oyunlar, pas-kat,başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları
|
9- |
vize sınavı
|
10- |
Basketbol oyun kuralları, streching, ballhandling, önceki derslerin dönütünü almak, 2x2 oyunlar, screan ve devrilme, serbest atış, ikili paslaşma, üçlü paslaşma, üçlü örme turnike+şut, oyuncu mevkii ve savunmaları, başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları
|
11- |
Basketbol oyun kuralları, streching, ballhandling, önceki derslerin dönütünü almak, hızlı hücum çıkışı, 2x2 oyunlar, screan savunmaları, 3x3 oyunlar, pas-kat, başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları
|
12- |
2x1, 3x2 hücum ve savunma anlayışları ve uygulamaları
|
13- |
Takım hücumu, takım savunması, hızlı hücum felsefeleri.
|
14- |
5x5 paslı oyun ve man to man savunma anlayışı ile ilgili çalışmalar.
|
15- |
final sınavı
|
16- |
--
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Basketbolun felsefesini, oyun kurallarını, saha ve malzeme bilgisini anlatır.
|
2- |
Basketbolda ısınma ve soğumayı, toplu-topsuz bireysel teknikleri yapar ve uygulatır.
|
3- |
Bireysel-grup-takım halinde hücum ve savunmayı gösterir.
|
4- |
Oyuncu ve özelliklerini analiz eder ve uygular.
|
5- |
Basketbolda hakemlik kuralları ve oyun kuralları bilgisi analiz eder.
|
6- |
--
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
3
|
9
|
Kısa sınavlar
|
4
|
4
|
16
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
4
|
16
|
Ara sınavlar
|
3
|
3
|
9
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
3
|
9
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
3
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
102
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Türkiye Basketbol Federasyonu, Rüştü Yüce Eğitim Merkezi, 1998-1999 Basketbol Teknik Bülteni, sayı 1,2,3,4,5,6,7,8,9.
Rainer Martens, 1998, Başarılı Antrenörlük, Çev: Beyaz Yayınları. Uluslararası Antrenör Gelişim Semineri Notları, 25-29 Mayıs 1997 Antalya.
Antrenör Geliştirme Semineri Notları 2001 Manisa.
Cengiz Şen, 2000, Basketbol Teknik, Ankara, Bağırgan Yayınevi. Ali Burgul, Uğur Çulha, 1991, Basketbolun Tekniği, Ankara 2. Baskı, Neyir Yayınyılık.
Türkiye Basketbol Federasyonu ve Türk Basketbol Federasyonunu Geliştirme ve Eğitim Vakfı Eğitim Yayınları Dizisi, Basketbol Antrenman Drilleri.
Türkiye Basketbol Federasyonu ve Türk Basketbol Federasyonunu Geliştirme ve Eğitim Vakfı Eğitim Yayınları Dizisi, Paslı Hücum Sistemi.
Önder Seden, Basketbol’da Savunma Teknik ve Taktikleri, Türk Basketbolunu Geliştirme ve Eğitim ve Eğitim Vakfı Yayını.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yok
|
|