Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DÖNAY YUVALI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. İbrahim Narin
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik, Derste teorik konular anlatılacak ve farklı problemlerin metodolojik çözümleri öğretilecektir
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı; öğrenciye kromatografinin temelleri, HPLC’nin genel kuralları, ve ilaç analizine uygulamaları öğretilecektir.
|
Dersin tanımı
|
Kromatografi ve temel eşitlikler, yüksek basınçlı sıvı kromatografisinin (HPLC) genel kuralları, cihaz, kolonlar, dedektörler ve ilaç analizine uygulamaları
|
1- |
Kromatografinin Tanımı
|
2- |
Kromatografide kullanılan temel eşitlikler
|
3- |
HPLC’nin Genel Kuralları
|
4- |
HPLC Sistemlerinin Tanımı (Cihazlar)
|
5- |
HPLC Sistemlerinin Tanımı (Kolon tipleri)
|
6- |
HPLC Sistemlerinin Tanımı (Dedektör Sistemleri)
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
HPLC’de Örnek Hazırlama
|
9- |
HPLC’de Kullanılan Kromatografi Tipleri
|
10- |
HPLC’de Kullanılan Kromatografi Tipleri
|
11- |
Yöntemin Doğrulanması
|
12- |
HPLC’nin İlaç Analizlerine Uygulamaları
|
13- |
HPLC’nin İlaç Analizlerine Uygulamaları
|
14- |
HPLC’nin İlaç Analizlerine Uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kromatografinin temel prensiplerinin öğrenilmesi
|
2- |
HPLC''nin kullanımının öğrenilmesi
|
3- |
Kromatografik yöntemlerin uygulamaları
|
4- |
HPLC ilgili uygulamalar
|
5- |
HPLC^de karşılaşılan problemlerin öğrenilmesi
|
6- |
HPLC''de karşılaşılan problemlerin çözümlerinin öğrenilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Analiz metotlarının temellerini bilir
|
|
2- |
Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
|
|
3- |
Kalitatif analiz yapar
|
|
4- |
Kanlitatif analiz yapar
|
|
5- |
Kalitatif analizdeki problemleri çözer
|
|
6- |
Kantitatif analizdeki problemleri çözer
|
|
7- |
Analizde metot seçimi yapar
|
|
8- |
Analiz sonuçlarını değerlendirir
|
|
9- |
İlaç analizine karar verir.
|
|
10- |
Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
2
|
15
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
16
|
48
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
18
|
18
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
200
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fundamentals of Analytical Chemistry, 7. Ed. Skoog, West and Holler, 1996
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Handbook of HPLC, Elena Katz, Marcel Dekker, 1998
2. HPLC of Biological Macromolecules, Second Edition, Ed. Karen M. Goofing, Marcel Dekker, 2002
|
|