Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Analitik Kimya (yüksek Lisans) > YÜKSEK BASINÇLI SIVI KROMATOGRAFİSİ VE UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YÜKSEK BASINÇLI SIVI KROMATOGRAFİSİ VE UYGULAMALARI İkinci düzey EAK 522 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DÖNAY YUVALI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. İbrahim Narin
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik, Derste teorik konular anlatılacak ve farklı problemlerin metodolojik çözümleri öğretilecektir
Dersin amacı Dersin amacı; öğrenciye kromatografinin temelleri, HPLC’nin genel kuralları, ve ilaç analizine uygulamaları öğretilecektir.
Dersin tanımı Kromatografi ve temel eşitlikler, yüksek basınçlı sıvı kromatografisinin (HPLC) genel kuralları, cihaz, kolonlar, dedektörler ve ilaç analizine uygulamaları

Dersin içeriği
1- Kromatografinin Tanımı
2- Kromatografide kullanılan temel eşitlikler
3- HPLC’nin Genel Kuralları
4- HPLC Sistemlerinin Tanımı (Cihazlar)
5- HPLC Sistemlerinin Tanımı (Kolon tipleri)
6- HPLC Sistemlerinin Tanımı (Dedektör Sistemleri)
7- ARA SINAV
8- HPLC’de Örnek Hazırlama
9- HPLC’de Kullanılan Kromatografi Tipleri
10- HPLC’de Kullanılan Kromatografi Tipleri
11- Yöntemin Doğrulanması
12- HPLC’nin İlaç Analizlerine Uygulamaları
13- HPLC’nin İlaç Analizlerine Uygulamaları
14- HPLC’nin İlaç Analizlerine Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kromatografinin temel prensiplerinin öğrenilmesi
2- HPLC''nin kullanımının öğrenilmesi
3- Kromatografik yöntemlerin uygulamaları
4- HPLC ilgili uygulamalar
5- HPLC^de karşılaşılan problemlerin öğrenilmesi
6- HPLC''de karşılaşılan problemlerin çözümlerinin öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Analiz metotlarının temellerini bilir
2- Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3- Kalitatif analiz yapar
4- Kanlitatif analiz yapar
5- Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6- Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7- Analizde metot seçimi yapar
8- Analiz sonuçlarını değerlendirir
9- İlaç analizine karar verir.
10- Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 3 16 48
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 18 18
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fundamentals of Analytical Chemistry, 7. Ed. Skoog, West and Holler, 1996
Yardımcı Kaynaklar 1. Handbook of HPLC, Elena Katz, Marcel Dekker, 1998 2. HPLC of Biological Macromolecules, Second Edition, Ed. Karen M. Goofing, Marcel Dekker, 2002

Ders ile ilgili dosyalar