Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > DİN FENOMENOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİN FENOMENOLOJİSİ Üçüncü düzey FDB535 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÜNAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa ÜNAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Bekir KÖYLÜ
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Fenomenolojik metodun kavranmasını uygulama alanlarını sağlamak. Dinlerdeki ortak fenomenlerini tespit etmek. Bütün dinlerde dini duygu ve düşüncenin kaynağının benzer ve aynı olduğunu gerçeğine vurgu yapmak. Bütün dinlerde dışa akseden, yansıyan pratiklerin temeline nüfuz etmek.
Dersin tanımı Bütün Dini duygu ve düşüncenin mevcut olduğunu kavrar. Her fenomenlerin temelinde deruni bir inancın bulunduğunu keşfeder. Fenomenlerden hareketle dinlerin özüne nüfuz ederek empatik hermeutik(yorumlama) yapar. Her fenomenin sade bir görüntü olmadığını, dinlerin remizleri, sembolleri, kutsal şahsiyetleri ve ibadetlerini kavrar.

Dersin içeriği
1- Fenomen ve fenomenoloji
2- Fenomenoloji akımları
3- Din Fenomenolojisi çeşitleri ve yöntemleri
4- Sezgisel fenomenoloji
5- Tarihsel fenomenoloji
6- Tasvirci tarihsel fenomenoloji
7- Felsefi yorum fenomenolojisi
8- Karşılaştırmalı din ve Fenomenolojik tipoloji
9- Tanrı fenomenolojisi
10- Kutsal davranışlar ve ibadetler
11- Ölüler kültü
12- Kutsal cemaat
13- Kutsal tabiat ve kutsal nesneler
14- Dinin tecrübe dünyası
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fenomen, fenomenoloji ve fenomenolojik metot kavramalarının anlaşılmasına katkı sağlar.
2- Fenomenolojik yöntemlerin (tasvir, tipoloji, morfoloji, indirgeme, sezgi, öz-mahiyet, niyet-maksat ve evren) bilinmesine katkı sağlar.
3- Din Fenomenolojisi çeşitleri ve bunların temsilcilerinin öğrenmesini sağlar.
4- Karşılaştırmalı dinler tarihi ve din fenomenoloji arasındaki farkın kavranmasına katkıda bulunur.
5- Dini tecrübenin tarihsel fenomenolojisini öğrenir.
6- Dinlerin tasavvur merkezleri hakkında bilgi edinilmesini katkıda bulunur.
7- Dini tecrübe dünyasına nüfuz edilme yollarının öğrenilmesi sağlar.
8- Dinlerdeki hidayet ve kurtuluş öğretilerinin kavranmasını sağlar.
9- Dinlerin tasnif edilmesine yardımcı olur.
10- Dinlerin tipolojikleri hakkında bilimsel bilgi elde edilmesine yardımcı olur.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 9 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mustafa Ünal, Din fenomenolojisi Tarihçe Yöntem Uygulama; Ekrem Sarıkçıoğlu, Din Fenomenolojisi
Yardımcı Kaynaklar Takiyyettin Mengüşoğlu, Fenomenoloji ve Nicolai Hartman

Ders ile ilgili dosyalar