Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİN FENOMENOLOJİSİ |
İkinci düzey |
FDB535 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ÜNAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Mustafa ÜNAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Bekir KÖYLÜ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Fenomenolojik metodun kavranmasını uygulama alanlarını sağlamak. Dinlerdeki ortak fenomenlerini tespit etmek. Bütün dinlerde dini duygu ve düşüncenin kaynağının benzer ve aynı olduğunu gerçeğine vurgu yapmak. Bütün dinlerde dışa akseden, yansıyan pratiklerin temeline nüfuz etmek.
|
Dersin tanımı
|
Bütün Dini duygu ve düşüncenin mevcut olduğunu kavrar. Her fenomenlerin temelinde deruni bir inancın bulunduğunu keşfeder. Fenomenlerden hareketle dinlerin özüne nüfuz ederek empatik hermeutik(yorumlama) yapar. Her fenomenin sade bir görüntü olmadığını, dinlerin remizleri, sembolleri, kutsal şahsiyetleri ve ibadetlerini kavrar.
|
1- |
Fenomen ve fenomenoloji
|
2- |
Fenomenoloji akımları
|
3- |
Din Fenomenolojisi çeşitleri ve yöntemleri
|
4- |
Sezgisel fenomenoloji
|
5- |
Tarihsel fenomenoloji
|
6- |
Tasvirci tarihsel fenomenoloji
|
7- |
Felsefi yorum fenomenolojisi
|
8- |
Karşılaştırmalı din ve Fenomenolojik tipoloji
|
9- |
Tanrı fenomenolojisi
|
10- |
Kutsal davranışlar ve ibadetler
|
11- |
Ölüler kültü
|
12- |
Kutsal cemaat
|
13- |
Kutsal tabiat ve kutsal nesneler
|
14- |
Dinin tecrübe dünyası
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Fenomen, fenomenoloji ve fenomenolojik metot kavramalarının anlaşılmasına katkı sağlar.
|
2- |
Fenomenolojik yöntemlerin (tasvir, tipoloji, morfoloji, indirgeme, sezgi, öz-mahiyet, niyet-maksat ve evren) bilinmesine katkı sağlar.
|
3- |
Din Fenomenolojisi çeşitleri ve bunların temsilcilerinin öğrenmesini sağlar.
|
4- |
Karşılaştırmalı dinler tarihi ve din fenomenoloji arasındaki farkın kavranmasına katkıda bulunur.
|
5- |
Dini tecrübenin tarihsel fenomenolojisini öğrenir.
|
6- |
Dinlerin tasavvur merkezleri hakkında bilgi edinilmesini katkıda bulunur.
|
7- |
Dini tecrübe dünyasına nüfuz edilme yollarının öğrenilmesi sağlar.
|
8- |
Dinlerdeki hidayet ve kurtuluş öğretilerinin kavranmasını sağlar.
|
9- |
Dinlerin tasnif edilmesine yardımcı olur.
|
10- |
Dinlerin tipolojikleri hakkında bilimsel bilgi elde edilmesine yardımcı olur.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
|
|
2- |
Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
|
|
4- |
Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
|
|
5- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
|
|
6- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
|
|
8- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
|
|
9- |
Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
|
|
10- |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
|
|
11- |
Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
|
|
12- |
Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
|
|
13- |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
9
|
9
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
9
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
10
|
10
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
30
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mustafa Ünal, Din fenomenolojisi Tarihçe Yöntem Uygulama; Ekrem Sarıkçıoğlu, Din Fenomenolojisi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Takiyyettin Mengüşoğlu, Fenomenoloji ve Nicolai Hartman
|
|