Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (y.l.) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ İkinci düzey EGB 541 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, Yüksek Lisans programı öğrencilerine eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri konusunda kuramsal bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin tanımı Bilimsel araştırma yöntemlerine temel kavramlar ve sorular, nicel ve nitel araştırmaların tasarımı, nicel ve nitel verileri toplama ve çözümleme, karma yöntemler ve değerlendirme ölçütleri, araştırma yazımı.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı ve dersle ilgili kuralların belirlenmesi/ Bilim ve Araştırma
2- Bilimsel Araştırma ve Paradigmaları
3- Literatür Taraması
4- Nicel Araştırma ve Modelleri
5- Nicel Örneklem ve Örnekleme yöntemleri
6- Nicel Veri Toplanması
7- Ölçek Geliştirme, Geçerlik ve Güvenirlik, Nicel Veri Analizi
8- Vize sınavı
9- Nitel Araştırma ve Modelleri
10- Nitel Veri Toplanması, Görüşme Formu, Geçerlik ve Güvenirlik
11- Nitel Veri Analizi
12- Karma Araştırma Yöntemleri
13- Bilimsel Araştırma Etiği, Makale ve Tez İncelenmesi
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilim ve bilim felsefesi ile yöntem bilgisi arasındaki ilişkiyi anlayabilme ve yorumlayabilme;
2- Araştırmanın odağındaki konuyla ilgili daha önce yapılmış; görgül ve kavramsal çalışmaları sorgulama ve yapılacak araştırma ile ilişkilendirme;
3- Nicel ve nitel araştırmalarının arasındaki farkı açıklayabilme;
4- Nicel veya nitel araştırma tasarımı, veri toplama ve çözümleyebilme;
5- Araştırma soru ve hipotezlerini sınıflandırabilme ve bu doğrultuda araştırma için uygun araştırma hipotez ve sorularını formüle edebilme;
6- Bir araştırma süreci tasarlayabilme ve araştırma stratejisi önerebilme;
7- Araştırma bulgularını tartışarak raporlaştırabilme;
8- Bilimsel araştırma etiğine uygunluk.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gürbüz, S.&Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Felsefe-Yöntem-Analiz. 5.Baskı. Ankara: Seçkin Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Aydın, İ. (2016). Akademik Etik. Ankara: Pegem A. Creswell, J.W.& Plano Clark, V.L. (2015). Karma Yöntem ve Araştırmaları. Tasarımı ve Yürütülmesi. 2. Baskı. (Çev. Ed. Dede, Y.&Demir, S.B.). Ankara: Anı Yayıncılık. Johnson, B.& Christensen, L. (2014). Eğitim Araştırmaları. Nicel, Nitel ve Karma Yaklaşımları. 4. Baskı. (Çev. Ed. Demir, S.B.). Ankara: Eğiten Kitap. Creswell, J.W. (2013). Bilimsel Araştırma Deseni. Nicel, Nitel ve Karma Yaklaşımları. (4. Baskıdan Çev. Ed. Demir, S.B.). Ankara: Eğiten Kitap. Merriam, S.B. (2013). Nitel Araştırma. Desen ve Uygulama İçin Rehber. (3. Baskıdan Çev. Ed. Turan, S.). Ankara: Nobel Yayınları. Büyüköztürk, Ş. (2011).Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 10.Baskı. Ankara: Pegem A. Balcı, A. (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Yöntem Teknik ve İlkeler. 9.Baskı. Ankara: PegemA. Yıldırım, A.&Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 8.Baskı. Ankara: Seçkin Yayınları. Punch, K. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş. Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. (Çev. D. Bayrak, H.B. Arslan ve Z. Akyüz). Ankara. Kalaycı, Ş. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. 2. Baskı. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.

Ders ile ilgili dosyalar