Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Astronomi ve Uzay Bilimleri > UZAY ARAŞTIRMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZAY ARAŞTIRMALARI Birinci düzey AST460 Seçmeli 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe - İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. NESİBE ÖZEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞ.GÖR.DR. MUSTAFA KÜRŞAD YILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---------
Dersin veriliş şekli Araştırma, ödev, belgeseller, tartışma, yüz yüze eğitim.
Dersin amacı Uzay mühendisliği ve Uzay Bilimi arasındaki farkındalığın artırılarak, günümüzde gelinen son mühendislik ve bilimsel gelişmelerin aktarılması.
Dersin tanımı Uzay mühendisliği ve Uzay Bilimleri arasındaki temel farklılıklar genelde kişiler tarafından bilinmemektedir. Bu ikisi arasındaki benzerlik ve farklılıkların ortaya konması sağlanacaktır. Ülkelerin Uzay Ajansları ve araştırma birimleri karşılaştırılacak, bu çalışmalar sonucunda ortaya çıkan bilimsel bulgu ve insanları etkileyen yönleri tartışılacaktır.

Dersin içeriği
1- Uzay mühendisliği ve bilimleri kavramları.
2- Uzay Ajansları, NASA, ESA, JAXA, ülkemizde planlanan Türkiye Uzay Ajansı.
3- Uzay Bilimleri Araştırma Merkezleri, ESO, Max-Planck, ülkemizdeki bölümler ve araştırma merkezi (TUG)
4- Dünyadaki ve ülkemizdeki gözlemevleri, yapılan çalışmalar.
5- Dünyadan dış uzayı tanımak için gönderilen uydular ve görevleri.
6- Dünya dışı yaşam ve Mars hayali.
7- Uzaktan Algılama; neyi nasıl neden?
8- Vize
9- Güneş Sistemi ve Galaksimiz, Evrenimiz.
10- Öte gezegen araştırmaları.
11- Teleskoplar ve çeşitlilikleri, neden daha büyük ve duyarlı teleskoplara ihtiyacımız var.
12- Uzay yolculukları, uzayda beslenme, uzayda canlı bedenin uzay yolculuğuna dayanımı...
13- Bilim kurgunun uzay araştırmalarına etkisi.
14- Final
15- ------
16- ------
17- ------
18- ------
19- ------
20- ------

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uzay mühendisliği ve Bilimleri arasındaki bezerlik ve farklar.
2- Uzay mühendisliği ve bilimlerinin birbirleri ile bağlantısı.
3- Evrenimizin farkındalığı.
4- Neden uzaya ulaşmaya çalışıyoruz.
5- ----
6- ----
7- ----
8- ----
9- ----
10- ----

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Astronomi ve Uzay Bilimleri alanındaki tarihsel gelişimleri değerlendirip yorumlar.
2- Madde ve enerji arasındaki ilişki ve enerjiyi açıklar.
3- Evrenin yapısı, oluşumu, evrimini anlar; evrende bulunan gök cisimlerinin çeşitliliğini kuramsal ve gözlemsel olmak üzere bilimsel yöntemlerle çok yönlü değerlendirir.
4- Gök cisimlerinin; fiziksel ve kimyasal özellikleri ile konum ve şekillerini çeşitli koordinat ve ölçü sistemleriyle çok yönlü değerlendirir.
5- Güneş, Güneş sistemi üyeleri ile bunların yeryüzündeki etkilerini çok yönlü açıklar. Ötegezegen sistemlerinin özelliklerini anlar ve yorumlar.
6- Astronomi ve Uzay Bilimleri konularını anlayabilmek için temel fizik ve matematik bilgilerini kullanma becerisi kazanır.
7- Gözlem aletleri ve ölçüm teknikleri kullanma konusunda bilgi sahibi olur. Sayısal ve astronomik görüntülerin çeşitliliğini tanımlayarak bu görüntülerin işlenmesini gerçekleştirir. Gözlem aletleriyle kaydedilen fotonlardan kaynağın özelliklerine ve evrimine ilişkin bilgi türetir.
8- Astronomik verileri toplar, analiz eder, hata analizi yaparak teorik modeller ile sonuçları yorumlar.
9- Astronomi ve Uzay Bilimleri ile ilgili alanlarda projeler yapar, konulara ilişkin problemleri bilgisayar bilgisiyle analiz eder ve çözümü için çeşitli programlama dilleriyle programlar hazırlar.
10- Radyo bölgeden Gama’ya elektromanyetik tayfın her bölgesinden yerden ve uydulardan gelen verileri kullanıp, yorumlar. Yakın uzaya ait uzay havası, uydu yörüngeleri, uydu ve uzay teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur.
11- Karşılaştığı problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünür ve çözüme ulaşırken farklı yöntem ve güncel teknikleri kullanır
12- Orta öğretimde astronomi, fen ve teknoloji, matematik, fizik ve bilişim konularında düşüncelerini ve bilgilerini toplumla paylaşma sorumluluğu kazanır
13- Kamu ve özel sektörde, bilgisayarlı hesaplama ve istatistik bilgisini kullanır ve paylaşır.
14- Topluma astronomi konularında bilgi ve düşüncelerini aktarır, doğru yönlendirmelerde bulunur.
15- Bütün temel bilimlere genel bir bakış açısı kazanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve mesleki bilgi ve becerilerini güncel tutma bilincine sahip olur. Disiplinler arası grup çalışmaları yapabilir ve zamanı etkin kullanabilir. Mesleki sorumluluk ve etik bilincini geliştirir.
16- Alanındaki en son gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur, bilimsel çalışmalar yazar, sunar ve meslektaşları ile iletişim kurarak tartışır.
17- Ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanır.
18- Ülkemizi, Atatürk''ün düşünce, görüş ve ilkeleri doğrultusunda gelişmiş seviyeye getirecek bilince sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ------
Yardımcı Kaynaklar İnternet

Ders ile ilgili dosyalar