Giriş | English

Lisans > Eczacilik Fakültesi > Eczacilik > İLAÇ NOMENKLATÜRÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLAÇ NOMENKLATÜRÜ Birinci düzey SEÇ 226 Seçmeli 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞENGÜL DİLEM DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Şengül Dilem Doğan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Düz anlatım
Dersin amacı Kimyasal bileşiklerin isimlendirilmesinde uygulanan değişik yöntemler, sistematik isimlendirme kuralıları hakkında ayrıntılı olarak bilgi verilmesi.
Dersin tanımı Kimyasal bileşiklerin isimlendirilmesi ve bu isimlerin oluşturulmalarında uygulanan kurallar.

Dersin içeriği
1- İsim Türleri, isimlendirme yöntemlerine giriş ve özel isimler
2- Kimyasal İsimler ve sistematik isimler
3- Temel yapıların isimlendirilmesi; alifatik hidrokarbonların isimlendirilmesi, sikloalifatik hidrokarbonların isimlendirilmesi
4- Temel yapıların isimlendirilmesi; aromatik hidrokarbonlar, heterosiklik bileşikler.
5- Radikallerin isimlendirilmesi; Alifatik radikaller ve sikloalifatik radikaller, aromatik radikaller ve heterosiklik radikaller.
6- Birbirine bağlanmış halkaların isimlendirilmesi ve bir arada bulunan siklik ve asiklik yapıların isimlendirilmesi
7- Ara Sınav
8- Fonksiyonel grupların isimlendirilmesi; halojenli bileşikler, oksijen içeren fonksiyonel gruplar, alkoller, fenoller, eterler, aldehitler, ketonlar.
9- Fonksiyonel grupların isimlendirilmesi; karboksilli asitler, asit anhidritleri, asit halejenürleri, esterler.
10- Fonksiyonel grupların isimlendirilmesi; azot içeren fonksiyonel gruplar, aminler, amitler, nitriller, siyanatlar, hidroksil amin bileşikleri.
11- Fonksiyonel grupların isimlendirilmesi; kükürt içeren fonksiyonel gruplar
12- Fonksiyonel grupların isimlendirilmesi; selenyum içeren fonksiyonel grupların isimlendirilmesi
13- Stereoisomer ile ilgili isimlendirme yöntemleri
14- Özel nomenklatür uygulanan yapılar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Organik bileşiklerin isimlendirme yöntemlerini öğrenir ve bileşiklerin isimlendirmesini yapabilir.
2- Bileşiklerin özel ve kimyasal isimlerini öğrenir.
3- Farklı isimlendirme yöntemlerini kullanarak bileşikleri farklı isimlendirebilir.
4- isimlendirmede kullanılan bilgisayar programları hakkında bilgi sahibi olur.
5- Adlandırmada kullanılan bilsayar programlarını kullanabilir.
6- öğrendiği bilgileri ilaç araştırma çalışmaları ile bütünleştirir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Eczacılık mesleğini, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik ve deontolojik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme ve gerektiğinde bu anlamda inisiyatif kullanabilme
2- Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme
3- Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve kişiler arası ilişkileri yönetebilme ve iletişim yeteneklerini kullanabilme
4- Meslek uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme
5- Evrensel ve ulusal sağlık sorunlarının farkında olarak sağlık hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme
6- İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme
7- Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilme
8- Eczacılık alanında sahip olduğu bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme
9- Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
10- Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
11- İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
12- Birinci basamak sağlık hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme
13- İlaçların hastaya sunulmasından önce, reçeteyi oluşturan ilaçların en uygun dozu, uygulama yolları ve geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme
14- İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, etkileri ve kullanımları ile ilgili bilgileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve uygun olarak karşılayabilme
15- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, hekim ve diğer sağlık personeline ilaçlar konusunda danışmanlık hizmeti verebilme
16- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla, farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve karar verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu alanda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
17- Doğru ilaç kullanımını teşvik etmek üzere kullanımındaki eğilimleri izleme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme
18- İlaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilme, danışmanlık ve denetim yapabilme
19- Eczacılık meslek uygulama alanlarının gerektirdiği çeşitli teknolojik araçlar, bilgi kaynakları ve yazılımlar konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
20- En az bir yabancı dili kullanarak eczacılık uygulama alanlarındaki bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek uygulamaları, bilim, teknoloji, çağdaş düşünce ve davranış boyutunda güncel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 3 1 3
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı nomenklatür ile ilgili tüm kaynak kitablar
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar