Ön koşul dersleri
|
---
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İBRAHİM BAYAZIT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz-yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin matematik öğrenme ve öğretme süreçleriyle alakalı bilgi, düşünce ve uygulama becerileri geliştirmeleri hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Matematiksel düşüncenin doğası, matematik öğretimin amaçları, matematiksel bilgilerin öğrenimi ve bu süreçte karşılaşılan zorluklar, matematik öğrenme-öğretme süreçlerinde işe koşulabilecek temel yaklaşımlar ve öğrenme-öğretme süreçlerini etkileyen faktörlerin incelendiği bir derstir.
|
1- |
Matematik Nedir? Matematiksel Düşüncenin Doğası, Matematik Öğretiminin Temel İlkeleri ve Genel Amaçları
|
2- |
Öğrenme Nedir ve Nasıl Gerçekleşir? Anlamlı Öğrenme Nedir?
|
3- |
Kavram Oluşum Süreci ve Soyutlama
|
4- |
Matematiksel Bilgi Türleri: İşlemsel bilgi, kavramsal bilgi, ilişkisel bilgi.
|
5- |
Etkili matematik öğretim sürecinin bileşenleri
|
6- |
Ders planı hazırlama süreçleri: 5-E ve 7-E ders planı hazırlama modellerinin incelenmesi.
|
7- |
Genel öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları
|
8- |
Kavram temelli matematik öğretimi ve uygulama örnekleri
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
İlişkilendirmeci öğretim yaklaşımı ve uygulama örnekleri
|
11- |
Buluş yoluyla öğrenme-öğretme yaklaşımı ve uygulama örnekleri
|
12- |
İşbirlikli öğrenme-öğretme yaklaşımı ve uygulama örnekleri
|
13- |
Sınıf içi öğretim uygulamaları örneklerinin analizi.
|
14- |
Matematik öğretiminde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri.
|
15- |
Matematik Öğretimini Etkileyen Sosyal, Kültürel ve Ekonomik Faktörler.
|
16- |
Matematik öğretiminde güncel eğilimler.
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematiğin doğası ve öğretim amaçları hakkında bilgi ve düşünce geliştirmek
|
2- |
Öğrenmenin doğası ve kavra oluşturma sürecinin işleyişi hakkında bilgi ve düşünce geliştirmek
|
3- |
Matematiksel bilgi türleriyle alakalı bilgi ve düşünce geliştirmek
|
4- |
Aritmetiksel ve cebirsel bilgilerin öğrenim-öğretim süreçleriyle alakalı düşünce geliştirmek
|
5- |
Matematik öğrenme sürecinde karşılaşılan zorluklardan haberdar olmak; bunların sosyal, psikolojik, bilişsel ve pedagojik sebepleri hakkında bilgi ve düşünce geliştirmek
|
6- |
Matematik öğretiminde kullanılan temel yaklaşımlar hakkında bilgi edinmek ve uygulama becerileri kazanmak
|
7- |
Matematik öğrenme-öğretme süreçlerini etkileyen sosyo-kültürel ve ekonomik faktörler hakkında bilgi ve düşünce edinmek
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
10
|
3
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
91
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Olkun, S., Toluk, Z. (2007). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Eğitimi.
2. Altun, M. (2005). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri için Matematik Öğretimi.
3. Pesen, C. (2008). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi.
4. Baki, A. (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Öğretimi.
5. Bingölbali, E. & Özmantar, F. (2009). İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri.
6. Baykul, Y. ()2009. İlköğretimde Matematik Öğretimi: 6-8 Sınıflar.
7. Muijs, D. & Reynolds, D. (2005). Effective Teaching: Evidence and Practice.
8. ArtzT, A. F. & Thomas, E. A. (2002). Becoming Reflective Mathematics Teacher.
9. Nunes, T. & Bryant, P. (1997). Learning and Teaching Mathematics: An International Perspectives.
|
|