Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Seramik ve Cam > SERAMİK MATERYAL VE RESTORASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SERAMİK MATERYAL VE RESTORASYON Birinci düzey SERU002 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli TEORİK/UYGULAMA
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilere seramik restorasyonuna yönelik temel teknikleri ve malzeme bilgisini kazandırmak; formu yeniden inşa etme, eksik parçaları tamamlama, yüzey bütünlüğünü sağlama ve estetik olarak yeniden yorumlama konularında uygulamalı bir deneyim sunmaktır. Öğrenciler, dönem boyunca hem çağdaş hem de tarihsel estetik bilgileri kullanarak iki farklı objenin restorasyonunu tamamlar.
Dersin tanımı Bu ders, seramik objelerin geleneksel ve çağdaş restorasyon yöntemlerini uygulamalı olarak öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, restorasyon sürecine dair temel bilgi edinerek, kırılmış ve eksik parçaları olan seramik formları çeşitli malzemeler ve tekniklerle onarır. Ders süresince hem fonksiyonel hem de estetik bütünlüğü sağlama becerisi geliştirilir.

Dersin içeriği
1- Seramik restorasyonuna giriş. Restorasyonun tarihi ve etik yaklaşımlar. Kullanılabilecek malzemeler: bant, sıcak silikon, balmumu, alçı, boyalar. İş güvenliği.
2- Kırık seramik objelerin teslimi. Kayıp parçaların değerlendirilmesi. Hasar analizi ve planlama.
3- Formun geçici olarak yeniden kurulması: bant ve sıcak silikonla modelleme.
4- Balmumu ile eksik parçaların tek yüzeyden kapatılması. Boşlukların hazır hale getirilmesi.
5- Boşlukların ve çatlakların alçı ile doldurulması. Dikkat edilmesi gereken noktalar.
6- Donmuş alçı alanların zımparalanması. Yüzey temizliği ve bütünlük kontrolü.
7- Renklendirme: Akrilik, guaj veya karışık tekniklerle özgün renge uygun boya uygulamaları. Dekor tamamlama çalışmaları.
8- VİZE - Tamamlanmış küçük seramik objenin teslimi. Teknik ve estetik değerlendirme.
9- Geleneksel testi formlarının analizi. Yeni proje dağıtımı. Kayıp parçaların planlanması.
10- Formun yeniden kurulması ve balmumu ile boşluk oluşturulması. Alçı dolguya hazırlık.
11- Alçı ile eksik kısımların doldurulması. Donma süreci.
12- Zımpara ve yüzey düzeltme işlemleri. Sanat tarihi referansının seçimi.
13- Sanat tarihinden seçilen resim parçalarının dekora entegre edilmesi. Renk ve desen uyumu.
14- Son rötuşlar, temizlik ve sunum hazırlığı. Tüm restorasyon sürecinin belgeyle desteklenmesi.
15- FİNAL - Geleneksel testi formunun tamamlanmış restorasyon çalışmasının teslimi ve değerlendirilmesi.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Seramik restorasyonunda kullanılan temel malzemeleri tanır ve uygun şekilde kullanır.
2- Üç boyutlu form üzerinde eksik parçaları estetik ve fonksiyonel olarak yeniden oluşturabilir.
3- Farklı yüzeyleri zımpara ve renklendirme teknikleri ile orijinale uygun hale getirebilir.
4- Kendi estetik yorumunu, restorasyon süreci ile birleştirebilir.
5- Sanat tarihi referanslarını çağdaş üretime entegre edebilir.
6- Restorasyon sürecini belgeleme ve sunma becerisi geliştirir.
7- İş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun şekilde uygulama yapar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2- OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3- OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4- OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5- OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6- OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7- OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8- OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9- OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10- OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11- OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12- OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13- OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14- OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15- OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16- OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17- OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18- OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19- OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20- OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 4 24
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 4 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar -Pottery and Porcelain Restoration: A Practical Guide, 2020, Roger Hawkins, The Crowded Press -The Conservation and Restoration of Ceramics, 1993, Susan Buys, Victoria Oakley, Routledge

Ders ile ilgili dosyalar