Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Gida Mühendisliği > GIDA MİKROBİYOLOJİSİ LAB.
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA MİKROBİYOLOJİSİ LAB. Birinci düzey GM 318 Zorunlu 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AHMET EVREN YETİMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ZÜLAL KESMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Uzman Ahmet Evren Yetiman Araş. Gör. Ceyda Özcan Araş. Gör. Hatice Kavuncuoğlu
Dersin veriliş şekli Uygulama
Dersin amacı Gıda mikrobiyoloji uygulama ve analizleri konusunda öğrencilerin pratik bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin tanımı Gıda kaynaklı mikroorganizmaların laboratuar ortamında geliştirilmesi, sayımı, boya metotları ve mikroskobik incelenmesine yönelik temel laboratuar metotları anlatılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Gıdaların Mikrobiyolojik Muayene İçin Örnek Alınması
2- Dilisyon Hazırlama ve Mikrobiyolojik Ekim Yöntemleri
3- Gıdalarda Koliform Bakteriler ve Fekal Orjinli E. coli aranması (Dökme yöntemi)
4- Koliform bakterilerin tanımlanması IMVIC
5- Sularda EMS yöntemi ile Koliform Sayımı
6- Gıdalarda Toplam Mezofilik Aerofilik, Psikrofil,Termofil bakteri (Yayma yöntemi)
7- Ara sınav
8- Gıdalarda Toplam Maya ve Küf Sayımı (Yayma yöntemi)
9- Gıdalarda Anaerob Bakteri Sayımı (Dökme yöntemi)
10- Gıdalarda Lipolitik ve Proteolitik Bakteri Sayımı (Yayma yöntemi)
11- Gıdalarda S. aureus sayımı (Yayma yöntemi)
12- Gıdalarda Salmonella Aranması
13- Mikroorganizmalarda Doğrulama Testleri
14- Gıdalarda LAB Bakteri Sayımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kültür ortamı hazırlama becerisi
2- Sıvı ve katı kültür ortamlarına mikroorganizmaları geliştirme becerisi
3- Mikroskobu kullanabilme yeteneği
4- Mikroorganizmayı boyama yöntemlerini kullanarak özelliklerini belirleyebilme yeteneği
5- Mikroorganizma sayım yöntemlerini öğrenme
6- Bilinmeyen bir mikroorganizmayı tanımlama yöntemlerini öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2- Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3- Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5- Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6- Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8- Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9- Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10- Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11- İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12- Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13- Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gıda Mikrobiyoloji Laboratuvarı, A. Ünlütürk, F. Turantaş, 2015
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar