Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bil.öğr. > BÜYÜK RUMİNANTLARDA İNFERTİLİTE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BÜYÜK RUMİNANTLARDA İNFERTİLİTE Birinci düzey VDJ 609 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. TAYFUR BEKYÜREK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK,PROF. Dr. YAŞAR AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, YRD.DOÇ. DR. MURAT ABAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Teorik derslerde slaty ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir.
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere ineklerde infertilite: yapısal ve fonksiyonel anormallikler, yönetim eksiklikleri ve non-spesifik enfeksiyonları öğretmektir.
Dersin tanımı ineklerde infertilite: yapısal ve fonksiyonel anormallikler, yönetim eksiklikleri ve non-spesifik enfeksiyonlar

Dersin içeriği
1- İnfertilitenin engellenmesi ve maliyeti
2- Ovaryum lezyonları
3- Uterus, serviks ve ovitukt anomalileri
4- Frimartinusmus
5- Uterus tümörleri
6- VİZE
7- Uterus yapışmaları
8- Vulva, vagina ve vestibulumun durumu
9- Uterus yangıları ve tedavisi
10- Uterus yangıları ve tedavisi
11- Anöstrus
12- Anöstrus
13- Beslenmenin etkisi
14- Beslenmenin etkisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnfertilitenin engellenmesi ve maliyeti
2- Ovaryum lezyonları
3- Uterus, serviks ve ovitukt anomalileri
4- Uterus yangıları ve tedavisi
5- Anöstrus
6- Beslenmenin etkisi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3- Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4- Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5- Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6- Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7- Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8- Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10- Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11- Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12- Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13- Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14- Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 12 1 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 1 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Evcil Hayvanlarda Doğum ve İnfertilite (Ed: Alaçam, Medisan, 2010, Ankara) 2. Çiftlik Hayvanlarında Doğum ve Jinekoloji(Eds:Semacan, Kaymaz, Fındık, Rişvanlı, Köker), Medipres, 2012, Malatya. 3. Current Therapy in Large Animal Theriogenology (Ed: Youngquist, RS, 1997, Philaladelphia) 4. Veterinary Reproduction and Obstetrics (Eds: Noakes, Parkinson, England, 2001, London) 5. Canine and Feline Theriogenology (Eds: Johnston, Kustritz, Olson, 2001, Philaladelphia)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar