Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > EDEBİYAT VE TOPLUMSAL KİMLİK II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EDEBİYAT VE TOPLUMSAL KİMLİK II Üçüncü düzey TDE 630 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HİLAL AKÇA ÖCAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HİLAL AKÇA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Edebiyat, Toplum ve Kimlik ilişkisi kurmak.
Dersin tanımı Edebi metinler üzerinden inşa edilen toplumsal kimliği kavrama.

Dersin içeriği
1- Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler.
2- Edebiyat –Toplum -Kimlik
3- Modernizm-Postmodernizm Bağlamında Kimlik
4- Kimliğin Sosyolojik Boyutu: Toplumsal/kültürel/kolektif Kimlikler
5- Kimlik Olgusunu Yeniden Düşünmek
6- Bellek Metaforu
7- ARA SINAV
8- Kültürel Bellek Nedir?
9- Mit ve bellek ilişkisi
10- Çağdaş Türk Dünyasında Türk Kimliği
11- Çağdaş Türk Dünyasında Türk Kimliği
12- Çağdaş Türk Dünyası yazarları
13- Çağdaş Türk Dünyası yazarları
14- Çağdaş Türk Dünyası yazarları
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Edebiyat –Toplum -Kimlik ilişkisi kurar.
2- Modernizm-Postmodernizm Bağlamında Kimliği kavrar.
3- Kimliğin Sosyolojik Boyutunu anlar: Toplumsal/kültürel/kolektif Kimlikler
4- Kimlik Olgusunu Yeniden Düşünür.
5- Bellek Metaforunu anlar.
6- Kültürel Belleği kavrar
7- Mit ve bellek ilişkisi kurar.
8- Çağdaş Türk Dünyasında Türk Kimliğini kavrar.
9- Çağdaş Türk Dünyası yazarlarını tanır.
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 5 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı BİLGİN, Nuri (2007), Kimlik İnşası, İzmir: Aşina Kitaplar.
Yardımcı Kaynaklar Neyzi, Leyla (2004); Ben Kimim?, (çev. Hande Özkan), İstanbul: İletişim.GÜLEÇ, Cengiz (1992), Türkiye’de Kültürel Kimlik Krizi, Ankara: V Yayınları. BOSTANCI, M. Naci (1999), Bir Kolektif Kimlik Olarak Milliyetçilik, Doğan Kitap, İstanbul.Karpat, Kemal H.(2017) ;Osmanlı’dan Günümüze Kimlik ve İdeoloji, İstanbul: Timaş Yay.

Ders ile ilgili dosyalar