Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YÖRÜNGE MEKANİĞİ |
İkinci düzey |
UZM311 |
|
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HASAN AK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HASAN AK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün
|
Dersin amacı
|
Yörünge Mekaniği dersinin temel amacı, öğrencilere uzay araçlarının hareketini, konumunu ve yörüngelerini anlamaları için gerekli temel kavramları ve matematiksel prensipleri öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Yörünge Mekaniği dersi, uzay araçlarının ve uydu sistemlerinin hareketinin matematiksel modellemesi, yörüngelerin belirlenmesi, yörünge değişiklikleri ve manevralar, yörüngeler arası transferler, keşif misyonları için yörünge planlaması gibi konuları içerir.
|
1- |
Nokta Kütlelerinin Dinamiği, Kinematik, Kütle, Kuvvet ve Newton''un Çekim Yasası
|
2- |
Newton''un Hareket Yasası, Göreceli Hareket, İki Cisim Problemi, Atalet Çerçevesinde Hareket Denklemleri
|
3- |
Bağıl Hareket Denklemleri
|
4- |
Açısal Momentum ve Yörünge Formülleri
|
5- |
Açısal Momentum ve Yörünge Formülleri
|
6- |
Açısal Momentum ve Yörünge Formülleri
|
7- |
Açısal Momentum ve Yörünge Formülleri
|
8- |
Vize
|
9- |
Açısal Momentum ve Yörünge Formülleri
|
10- |
Periapsis''ten Bu Yana Geçen Süre, Dairesel Yörüngeler, Eliptik Yörüngeler, Zamanın Bir Fonksiyonu Olarak Yörünge Konumları
|
11- |
Periapsis''ten Bu Yana Geçen Süre, Dairesel Yörüngeler, Eliptik Yörüngeler, Zamanın Bir Fonksiyonu Olarak Yörünge Konumları
|
12- |
Parabolik Yörüngeler, Hiperbolik Yörüngeler
|
13- |
Hohmann Transferi, İki Eliptik Hohmann Transferi
|
14- |
Gezegenler Arası Yörüngeler, Gezegenler Arası Hohmann Transferi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler, Kepler kanunları ve Newton''un hareket yasaları gibi temel prensipleri uygulayarak uzay araçlarının hareketini modelleyebilecekler.
|
2- |
Öğrenciler, farklı yörünge türlerini tanımlayabilecek ve analiz edebilecekler.
|
3- |
Öğrenciler, uzay araçlarının yörünge değişiklikleri ve manevraları için gerekli matematiksel hesaplamaları yapabilecekler.
|
4- |
Öğrenciler, uydu tasarımı ve yörünge planlaması için gerekli temel kavramları anlayabilecekler.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
2
|
14
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
84
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|