Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Mimarlik > TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ Birinci düzey MİM S145 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. İBRAHİM BOZBIYIK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. İBRAHİM BOZBIYIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -----
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Türkiye Cumhuriyeti''''nin kuruluşunda etkili olan faktörleri öğrenmek
Dersin tanımı Türkiye Cumhuriyeti Tarihine dair bilgi sahibi olmak

Dersin içeriği
1- Türk İnkılabının gerçekleşmesine giden süreçte Batıda meydana gelen değişim.
2- Türk İnkılabının gerçekleşmesine giden süreçte Türk ve İslam dünyasında meydana gelen değişim.
3- Osmanlının iç dinamiklerinin Türk İnkılabının ortaya çıkmasındaki etkileri
4- Ermeni Meselesi
5- Osmanlının dış dinamiklerinin Türk İnkılabının ortaya çıkmasındaki etkileri
6- Şark Meselesi
7- Osmanlı devlet adamlarında ve aydınlarında ortaya çıkan fikri değişikliklerin Türk İnkılabına etkisi.
8- Ara Sınav
9- Fikir akımları ve Türk İnkılabı
10- Osmanlı''''nın son yüzyılındaki iç politik gelişmelerin Türk İnkılabına etkileri
11- Osmanlı''''nın son yüzyılındaki dış politik gelişmelerin Türk İnkılabına etkileri
12- Osmanlı Devletinde 19. yüzyılda meydana gelen ıslahatların Türk İnkılabına etkisi.
13- Sultan II. Abdülhamid ve Türk İnkılabı
14- İttihat ve Terakki ve Türk İnkılabı
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Batı''da meydana gelen değişimin Türk İnkılabına etkilerini anlayabilmek
2- Türk ve İslam dünyasında meydana gelen değişimin Türk İnkılabına etkilerini anlayabilmek
3- Osmanlı Devletinin iç ve dış politik sorunlarının Türk İnkılabını nasıl hazırladığını öğrenmek
4- 19. yüzyılda fikri alanda meydana gelen değişimi kavrayarak bunun Türk İnkılabı ile bağını kurabilmek.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2- Tasarım Düşüncesi Becerisi
3- Kuramsal Bilgi Becerisi
4- Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5- Eleştirel Düşünme
6- Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7- Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8- Geniş Kapsamlı Tasarım
9- İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10- Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11- Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12- Taşıyıcı Sistemler
13- Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14- Proje ve Yapım Yönetimi
15- Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16- Sürdürülebilir Tasarım
17- Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18- Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19- Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Temuçin Faik Ertan.
Yardımcı Kaynaklar Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Mahmut Goloğlu.

Ders ile ilgili dosyalar