Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > RUH SAĞLIKLARI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUH SAĞLIKLARI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II İkinci düzey HEM 531 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MAHMUT EVLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURAY ŞİMŞEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif yöntem
Dersin amacı Bu dersin amacı, ruhsal bozukluklarda birincil, ikincil, üçüncül düzey koruyucu hemşirelik yaklaşımları ile psikiyatri alanında kullanılan farmakolojik ve non farmakolojik tedavi yöntemleri hakkında bilgi edinmeyi sağlamaktır.
Dersin tanımı Bu ders, ruhsal bozukluklarda hemşirelik yaklaşımları ile psikiyatri alanında kullanılan farmakolojik ve non farmakolojik tedavi yöntemlerini içeren bir derstir.

Dersin içeriği
1- Dersin amaç ve içeriğinin açıklanması
2- Şizofreni Açılımı Kapsamında ve Psikozla Giden Diğer Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı
3- İkiuçlu(Bipolar) ve Depresif Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı
4- Anksiyete/Takıntı Zorlantı Bozukluğu ve İlişkili Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı
5- Bedensel Belirti/Beslenme ve Yeme Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı
6- Cinsellik ve Cinsel Kimlikle İlgili Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı
7- Ara Sınav
8- Nörobilişsel Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı
9- Madde ile ilişkili Bozukluklar ve Bağımlılık Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı
10- Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı
11- Çocukluk ve Ergenlik Çağı Ruhsal Sorunları ve Hemşirelik Yaklaşımı
12- Ruh Sağlığı Sorunlarda Farmakolojik, Somatik Tedaviler ve Psikoterapiler
13- Beynin Biyokimyasal İşlevleri: Nörotransmitterler ve Yolakları, Psikiyatride Kullanılan İlaçlar ve Etki Yolları
14- Ruh Sağlığı Alanında Yasal ve Etik Konular
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ruhsal bozukluklarda koruyucu hemşirelik yaklaşımlarını tanımlayabilir.
2- Ruhsal bozuklukların etiyolojisini açıklar.
3- Ruhsal bozukluklarda görülebilen semptomları açıklar.
4- Ruhsal bozukluğu olan birey ve ailesine yönelik bakımı planlayabilir.
5- Ruh sağlığı alanında hemşirenin yasal ve etik sorumluluklarını bilir.
6- İlaç ve ilaç dışı tedavi yöntemlerini bilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 4 10 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Çam O. VE Engin E.(Edt). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi,2014. 2. Öztürk O.ve Uluşahin A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri, 2008. 3. Varcolis ME. Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing ( 3 edt), W. B. Saunders Company, USA, 1998. 4.Townsen MC. (Çev. Edt. Özcan CT ve Gürhan N). Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Temelleri- Kanıta Dayalı Uygulama Bakım Kavramları. Akademisyen Tıp Kitabevi,2016 5. Varcarolis EM. Manual of Psychiatric Nursing Care Planning, Saunders, 2011
Yardımcı Kaynaklar Ruh sağılığı ve hastalıkları alanındaki süreli yayınlar

Ders ile ilgili dosyalar