Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (yüksek Lisans) > UZMANLIK ALAN DERSİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ I İkinci düzey VDS 751 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. SERPİL SARIÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SERPİL SARIÖZKAN/PROF.DR. Ö.ORKUN DEMİRAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Tez konusu ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak.
Dersin tanımı Tez çalışması ile ilgili teorik bir derstir.

Dersin içeriği
1- Tezle ilgili danışmanla interaktif çalışma.
2- Tezle ilgili danışmanla interaktif çalışma.
3- Tezle ilgili danışmanla interaktif çalışma.
4- Tezle ilgili danışmanla interaktif çalışma.
5- Tezle ilgili danışmanla interaktif çalışma.
6- Tezle ilgili danışmanla interaktif çalışma.
7- Tezle ilgili danışmanla interaktif çalışma.
8- Tezle ilgili danışmanla interaktif çalışma.
9- Tezle ilgili danışmanla interaktif çalışma.
10- Tezle ilgili danışmanla interaktif çalışma.
11- Tezle ilgili danışmanla interaktif çalışma.
12- Tezle ilgili danışmanla interaktif çalışma.
13- Tezle ilgili danışmanla interaktif çalışma.
14- Tezle ilgili danışmanla interaktif çalışma.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tez konusu hakkında makale tarama
2- tez konusu ile ilgili detaylı çalışma yapabilme
3- Tez konusu ile ilgili metotu uygulayabilme
4- Tez sonuçlarını yorumlayabilme
5- tez sonuçlarını değerlendirebilme
6- Tez konusu ile ilgili güncel bilgileri takip edebilme
7- Tez çalışmasını yazabilme.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 5 70
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı MAKALELER
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar