Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDENİYET TASAVVURU II |
Birinci düzey |
BS 416 |
Seçmeli |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. VEYSEL ASLANTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. VEYSEL ASLANTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. VEYSEL ASLANTAŞ
|
Dersin veriliş şekli
|
SINIFTA
|
Dersin amacı
|
BİLGİ VE TEKNOLOJİNİN MAHİYETİ, ELDE EDİLİŞ YOLLARI VE TRANSFERİ HUSUSUNDA GENEL BİR BAKIŞ AÇISI OLUŞTURMAK.
|
Dersin tanımı
|
Kendi dünya görüşünü üretemeyen milletler, kendi ilim, sanat ve teknolojisini üretemezler. Kendi ilim, sanat ve teknolojisini üretemeyen milletler, kendi medeniyetlerini de üretemezler. Dünya görüşünü bünyesine sindirememiş milletler, başkasından her ne transfer ederse etsin kendisini ihya etmek yerine tahrip edecektir. Ne getireceğinin ve ne götüreceğinin hesabı yapılmamış, çilesi çekilmemiş kopya yeltenişler, taklitler, transferler bir milleti ilerletmek yerine, yozlaştıracaktır. Dolayısıyla yeni veya yeniden bir medeniyetin inşa ve ihyası için insan, ilim, bilgi, sanat, teknoloji, medeniyet mefhumlarının mahiyetlerinin anlaşılması ve bu hususlarda yapılacak faaliyetlerin gayesi, niçini ve nasılı tarif, tayin ve tespit edilmelidir.
|
1- |
İnsan
|
2- |
İdeoloji
|
3- |
Zaman ve Mekan
|
4- |
Akıl
|
5- |
İlim
|
6- |
Bilgi
|
7- |
Sanat
|
8- |
Technology
|
9- |
vize
|
10- |
Medeniyet
|
11- |
Doğu, Batı ve Biz
|
12- |
Medeniyetin yeniden inşası
|
13- |
Bilgi ve Teknoloji Transferi
|
14- |
FİNAL
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İnsan, ideoloji, akıl, ilim, bilgi, sanat, teknoloji, medeniyet, bilgi ve teknoloji transferi gibi mefhumlar hakkında doğru anlayış geliştirmek.
|
2- |
-
|
3- |
-
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
|
|
6- |
Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
|
|
7- |
Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
|
|
8- |
Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
|
|
11- |
Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
|
|
12- |
Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
|
|
13- |
Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
|
|
14- |
Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
|
|
15- |
Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
4
|
8
|
Ödevler
|
1
|
6
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
59
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Necip Fazıl, "Batı Tefekkürü ve İslam Tasavvufu"
Seyyid Ahmed Arvasi, "Kendini Arayan İnsan"
Haki Demir, "İslam Medeniyet Tasavvuru"
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Necip Fazıl, Diğer eserleri
Seyyid Ahmed Arvasi, Diğer eserleri
Haki Demir, Diğer eserleri
|
|