Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
STÜDYO TEKNİĞİ VE DONANIMI |
Birinci düzey |
RTS354 |
Seçmeli |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ KADİR MACİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Ar. Gör. KADİR MACİT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Sektörde çalışan stüdyoların donanım özellik ve amaçlarının tanımlanması, stüdyo ortamında gerçekleştirilebilecek çeşitli amaçlar, kurulumlarının öğrenilmesi
|
Dersin tanımı
|
Tv stüdyolarının teknik ve donanımsal yapılarının öğrenilmesi
|
1- |
Tv Stüdyolarının tanımı ve özellikleri,
Tv stüdyolarında bulunması gerekli cihazlar,
Çihazların özellikleri ve bağlantı şekilleri
|
2- |
Kamera kontrol üniteleri ve yapılan ayarlar(CCU),
RCP panelinden yapılan ayarlar ve taşınan sinyaller
|
3- |
Yayıncılıkta kullanılan kablo türleri ve bağlantı aparatları
Triax ve multicor kablolar ve bağlantı aparatları
Ses kabloları ve mikrafon kabloları,
elektrik ve ışık kabloları
|
4- |
Tv stüdyolarında ışık düzenlemesi ve ışık kontrol ünitelerinin çalışması,
Dmx konsolları ve Reosta kontrol üniteleri,
Işık askı aparatları ve Pantograflar
|
5- |
Ses düzenlemeleri ve ses yalıtım malzemeleri, ses anfisi ve ön izleme audio monitörler,
Dekor malzemelerinin ses ve görüntüye uygun yerleştirilmesi,
|
6- |
Stüdyo kameralarının Rejiye bağlantı özellikleri ve aparatları,
İntercom düzeneğinin bağlanması,
Ses mikserinin stüdyoya yerleştirilmesi
|
7- |
Sınav haftası
|
8- |
Ana kumanda masası ve nitelikleri,
play aut sistemi ve çalışması, Karakter jeneratörünün(KJ) çalışması
İncest kayıt üniteleri, matrix video bölücülerin çalışma mantıkları
|
9- |
Sistem odası ve düzenlenmesi, Verici ve osilaskopların ayarlanması,
Referans sinyalleri ve harici sinyaller,
Renk barlarının tanımlanması ve renk gerilimlerinin ölçülmesi
|
10- |
Işık ve renk filtrelerinin yerleştirilmesi,
Dekor ve fon ışıklarının yerleştirilmesi
|
11- |
Analog ve dijital video sinyallerin birbirine çevrilmesi ve codeklenmesi,
Dijital sinyal türleri ve frekans aralıklarının tanımlanması
|
12- |
Görüntü mikserlerinin özellikleri, çeşitleri ve çıkış katları,
Yeşil ve mavi perde uygulanması,
Görüntü geçişlerinin öğrenilmesi
|
13- |
Kamera kontrol ünitesiyle yapılan gama ve kazanç ayarları,
Kelvin ayarlarının yapılması,
Renk gerilimlerinin yapılması
|
14- |
Sınav haftası
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Televizyon stüdyosu kavramını tanımlayabilecek,
|
2- |
Teknik yapım mekanlarını açıklayabilecek,
|
3- |
Kontrol odalarının tanımını ve ayrımını yapabilecek,
|
4- |
Stüdyo donanımlarını ve teknik yapılarının öğrenilmesi,
|
5- |
Kasetsiz televizyon yapım sürecini tanımlayabilecek
bilgi ve becerilere sahip olabilirsiniz.
|
6- |
Televizyon ve yayın tekniğini öğrenmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
4
|
20
|
Ödevler
|
1
|
3
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
89
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bülent VARDAR "Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Ögeleri"
Salim AKDOĞAN "Kameramanlık Mesleğine Giriş"
Ahmet DURMAZ "Televizyon Tekniği"
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|