Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HADİS USULÜ METİNLERİ |
İkinci düzey |
TİB 663 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET UYAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HABİL NAZLIGÜL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araşt. Gör. M. Hulusi Yeşil
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
HADİS USULÜ METİNLERİNİ OKUMA ANLAMA VE BECERİSİ KAZANMAK
|
Dersin tanımı
|
DERSTE TEMEL HADİS USULÜ METİNLERİ OKUNUR, TERCÜME EDİLİR, YORUMLANIR
|
1- |
FARKLI MUKADDİMELERDEN OKUMALAR
|
2- |
SAHİH HADİSLE İLGİLİ OKUMALAR
|
3- |
HASEN HADİSLE İLGİLİ OKUMALAR
|
4- |
ZAYIF HADİS VE ÇEŞİTLERİ
|
5- |
ZAYIF HADİSLERİN KULLANIM ŞARTLARI
|
6- |
MEVZU HADİS OKUMALARI
|
7- |
HADİSİN YAZILMASI, RAVİ VE RİVAYET ŞARTLARI, RİVAYET ÇEŞİTLERİYLE İLGİLİ OKUMALAR
|
8- |
İSNAD, İSNADIN ÖNEMİ VE İSNADINA GÖRE HADİS ÇEŞİTLERİ
|
9- |
HADİSTE NESH, İHTİLAFUL HADİS VE BAZI HADİS İLİMLERİ İLE İLGİLİ OKUMALAR
|
10- |
SAHABE TABİİN VE TEBEİ TABİİN İLE İLGİLİ OKUMALAR
|
11- |
HADİS KİTABETİ VE BAZI PROBLEMLER
|
12- |
KÜTÜBÜ SİTTE VE TEMEL HADİS KAYNAKLARININ OLUŞUMU
|
13- |
RAVİLERLE İLGİLİ OLUŞAN METİNLERDEN ÖRNEK OKUMALAR
|
14- |
METİN VE METNİN PROBLEMLERİ İLE İLGİLİ ÖRNEK METİNLERİN OKUNMASI.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
HADİS USULU METİNLERİNİ OKUMA BECERİSİ KAZANIR
|
2- |
HADİS USULÜ LİTERATÜRÜNÜ TANIR
|
3- |
HADİS KAVRAMLARINI ÖĞRENİR
|
4- |
RİVAYETLE İLGİLİ PROBLEMLERİ ÖĞRENİR
|
5- |
RAVİ İLE İLGİLİ PROBLEMLERİ ÖĞRENİR
|
6- |
METİNLERLE İLGİLİ PROBLEMLERİ ÖĞRENİR
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Günlük hayatta karşılaştığımız ekonomik sorunlara iktisat teorileri ışığında çözüm üretebilmek.
|
|
2- |
İktisat biliminin alt dallarında uzmanlaşmak.
|
|
3- |
İktisadi önermeleri çözebilmek amacıyla,matematiksel, ekonometrik ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
|
|
4- |
Ekonomik verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında bilimsel ve ahlaki değerlere sahip olmak.
|
|
5- |
İktisadi araştırmaları hazırlama ve yazmada araştırma ve yazma yeteneği kazanmak.
|
|
6- |
Ekonomi alanında yabancı literatürü takip etmek amacıyla en az bir yabancı dili konuşma, anlama ve yazma becerisi kazanmak.
|
|
7- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde paket programları kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
1
|
6
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ULUMUL HADİS, İBN SALAH; EL-BAİSUL HASİS, İBN KESİR
|
Yardımcı Kaynaklar
|
HADİS USULÜ, TALAT KOÇYİĞİT
|
|