Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İktisat (yüksek Lisans) > HADİS USULÜ METİNLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HADİS USULÜ METİNLERİ İkinci düzey TİB 663 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET UYAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HABİL NAZLIGÜL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araşt. Gör. M. Hulusi Yeşil
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı HADİS USULÜ METİNLERİNİ OKUMA ANLAMA VE BECERİSİ KAZANMAK
Dersin tanımı DERSTE TEMEL HADİS USULÜ METİNLERİ OKUNUR, TERCÜME EDİLİR, YORUMLANIR

Dersin içeriği
1- FARKLI MUKADDİMELERDEN OKUMALAR
2- SAHİH HADİSLE İLGİLİ OKUMALAR
3- HASEN HADİSLE İLGİLİ OKUMALAR
4- ZAYIF HADİS VE ÇEŞİTLERİ
5- ZAYIF HADİSLERİN KULLANIM ŞARTLARI
6- MEVZU HADİS OKUMALARI
7- HADİSİN YAZILMASI, RAVİ VE RİVAYET ŞARTLARI, RİVAYET ÇEŞİTLERİYLE İLGİLİ OKUMALAR
8- İSNAD, İSNADIN ÖNEMİ VE İSNADINA GÖRE HADİS ÇEŞİTLERİ
9- HADİSTE NESH, İHTİLAFUL HADİS VE BAZI HADİS İLİMLERİ İLE İLGİLİ OKUMALAR
10- SAHABE TABİİN VE TEBEİ TABİİN İLE İLGİLİ OKUMALAR
11- HADİS KİTABETİ VE BAZI PROBLEMLER
12- KÜTÜBÜ SİTTE VE TEMEL HADİS KAYNAKLARININ OLUŞUMU
13- RAVİLERLE İLGİLİ OLUŞAN METİNLERDEN ÖRNEK OKUMALAR
14- METİN VE METNİN PROBLEMLERİ İLE İLGİLİ ÖRNEK METİNLERİN OKUNMASI.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- HADİS USULU METİNLERİNİ OKUMA BECERİSİ KAZANIR
2- HADİS USULÜ LİTERATÜRÜNÜ TANIR
3- HADİS KAVRAMLARINI ÖĞRENİR
4- RİVAYETLE İLGİLİ PROBLEMLERİ ÖĞRENİR
5- RAVİ İLE İLGİLİ PROBLEMLERİ ÖĞRENİR
6- METİNLERLE İLGİLİ PROBLEMLERİ ÖĞRENİR
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Günlük hayatta karşılaştığımız ekonomik sorunlara iktisat teorileri ışığında çözüm üretebilmek.
2- İktisat biliminin alt dallarında uzmanlaşmak.
3- İktisadi önermeleri çözebilmek amacıyla,matematiksel, ekonometrik ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
4- Ekonomik verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında bilimsel ve ahlaki değerlere sahip olmak.
5- İktisadi araştırmaları hazırlama ve yazmada araştırma ve yazma yeteneği kazanmak.
6- Ekonomi alanında yabancı literatürü takip etmek amacıyla en az bir yabancı dili konuşma, anlama ve yazma becerisi kazanmak.
7- İktisat alanının gerektirdiği düzeyde paket programları kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 1 6 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ULUMUL HADİS, İBN SALAH; EL-BAİSUL HASİS, İBN KESİR
Yardımcı Kaynaklar HADİS USULÜ, TALAT KOÇYİĞİT

Ders ile ilgili dosyalar