Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI 2 Üçüncü düzey TÖP 102 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EROL AKSOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Erol Aksoy
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Türk edebiyatının geçirdiği aşamalar çerçevesinde edebî bilgileri ve edebî sanatları araştırıp kavratmak
Dersin tanımı Başlangıcından günümüze Türk edebiyatında dönemler, edebi topluluklar ve sanat anlayışları. Türk edebiyatında yer alan edebi türler; edebi türlerin içerdiği biçimsel ve yapısal özellikler (nazım şekilleri, vezin, kafiye, redif vb.), edebi sanatlar.

Dersin içeriği
1- Nazım şekli ve nazım türü kavramları
2- Âşık Edebiyatına ait nazım şekilleri
3- Âşık Edebiyatına ait nazım türleri
4- Halk Edebiyatına ait nazım türleri
5- Divan Edebiyatına ait nazım şekilleri
6- Divan Edebiyatına ait nazım türleri
7- Yeni Türk Edebiyatına ait nazım şekil ve türleri
8- Ara sınav
9- Vezin ve kafiye
10- Aruz ölçüsü ve aruz ölçüsü uygulamaları
11- Söz sanatları
12- Söz sanatları
13- Edebi topluluklar (Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecr-i Âtî, Milli Edebiyat)
14- Edebi topluluklar (Yedi Meşaleciler, Garipçiler, II. Yeniciler, Maviciler, Sosyalist Gerçekçiler vd.)
15- Dönem Sonu Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk edebiyatının geçirdiği aşamalar çerçevesinde edebî bilgi ve kuramları öğrenecektir.
2- Nazım şekli ve nazım türü kavramlarını öğrenecektir.
3- Türk edebiyatında kullanılan vezin ve kafiyeleri öğrenecek, bunlarla ilgili uygulamalar yapabilecektir.
4- Edebî sanatları kavrayacak ve edebî eserler üzerinde tespit edebilecektir.
5- Türk edebiyatının geçirdiği aşamalar içerisinde edebi toplulukları, amaçlarını, özelliklerini ve temsilcilerini öğrenecektir.
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ayyıldız M., Birgören H. (2017). Edebiyat Bilgi ve Kuramları. Ankara: Akçağ Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Elbir B. (2012). Edebiyat ve Bilgi Kuramları. İstanbul: Pegem Akademi Yayınları. Macit M. (2010). Edebiyat Bilgi ve Teorileri. İstanbul: Grafiker Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar