Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > AHŞAP ATÖLYE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AHŞAP ATÖLYE Birinci düzey HEY308.3 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ISMAYIL HUSEYNOV
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ISMAYIL HUSEYNOV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Heykel sanatında geleneksel bir malzeme olan ahşabın günümüzde yeni kullanım olanaklarının araştırılması ve geleneksel yontu tekniğinin dışındaki farklı teknikleri kullanarak özgün uygulamalar yapabilme.
Dersin tanımı Günümüz sanat ortamındaki farklı yaklaşımlar çerçevesinde ahşap malzemesinin sanat olgusundaki yeni potansiyellerinin ve ifade olanaklarının sorgulanması, incelenmesi.

Dersin içeriği
1- Yapılacak olan çalışmanın ön taslağının hazırlanması(çizim)
2- Maket aşaması.Yapılacak olan çalışmanın projelendirilmesi . Modle edilmesi ve ders hocasına onaylattıktan sonra kalıbının alınması. Önemli not:Bu aşama büyük önem taşımaktadır ve tamamlanmadan bir sonraki aşamaya geçilemez.
3- Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
4- Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
5- Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
6- Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
7- Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
8- ARA SINAV HAFTASI
9- Yapılacak olan çalışmanın ön taslağının hazırlanması(çizim)
10- Maket aşaması.Yapılacak olan çalışmanın projelendirilmesi . Modle edilmesi ve ders hocasına onaylattıktan sonra kalıbının alınması. Önemli not:Bu aşama büyük önem taşımaktadır ve tamamlanmadan bir sonraki aşamaya geçilemez.
11- Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
12- Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
13- Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
14- Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
15- FİNAL HAFTASI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Heykel sanatının ana malzemelerinden olan ahşabın uygulama tekniklerine hâkim olabilme.
2- Tasarımı ahşap malzemeye aktarırken analitik bakışı ve aktarım becerisini edinme.
3- Farklı malzemelerin ve tekniklerin form üzerindeki etkisine dair fikir ve ön görü sahibi olma.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar