| Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
| ENSTRUMANTAL ANALİZLER |
Üçüncü düzey |
VBH 617 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
|
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SERHAT AL
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. YELİZ YILDIRIM
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
|
Dersin amacı
|
Gıda analizlerinde kullanılan hassas enstrumantal cihazların temel prensiplerini öğrencilere aktarmak, gıda analizlerinde problemin tanımlanması ve bu problemin hassas bir şekilde enstrümental analiz teknikleri ile çözümünü uygulamalı olarak öğrencilere açıklamaktır.
|
|
Dersin tanımı
|
Gıda analizlerinde kullanılan enstrumanların avantajları, dezavantajları,amaçları, prensipleri ve kullanım alanları gibi konuları ele alır.
|
|
1- |
Gıda endüstrisinde kullanılan enstrumanların tanıtılması
|
|
2- |
Gıda analizlerinde problem belirleme ve Analiz Stratejisi, Laboratuvar çalışmalarında dikkat edilecek noktalar
|
|
3- |
Analiz Yöntemlerinin Sistematiği, Yöntemlerin Karşılaştırılması
|
|
4- |
UV Görünür bölge spektroskopisi
|
|
5- |
Elektromagnetik ışıma
|
|
6- |
kütle ve atomik absorpsiyon spektroskopisi
|
|
7- |
elektro analitik metotlar, polarografi
|
|
8- |
potansiyometri
|
|
9- |
iletkenlik, yüksek basınçlı sıvı kromatografisi
|
|
10- |
Serolojik analizler
|
|
11- |
Serolojik analizler
|
|
12- |
PCR analizleri
|
|
13- |
Elektroforezin Genel Teorisi, Elektroforez Çeşitleri ve Gıda Analizlerindeki Uygulamaları
|
|
14- |
Elektroforezin Genel Teorisi, Elektroforez Çeşitleri ve Gıda Analizlerindeki Uygulamaları
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
1- |
Gıda analizlerinde kullanılan hassas enstrumantal cihazların temel prensipleri
|
|
2- |
Enstrümental analizlerin optimizasyonları
|
|
3- |
Gıda analizlerinde doğru tekniğin kullanımı
|
|
4- |
gıda analizlerinde problemlerin tanımlanması
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
|
1- |
|
|
|
2- |
|
|
|
3- |
|
|
|
4- |
|
|
|
5- |
|
|
|
6- |
|
|
|
7- |
|
|
|
8- |
|
|
|
9- |
|
|
|
10- |
|
|
|
11- |
|
|
|
12- |
|
|
|
13- |
|
|
|
14- |
|
|
|
15- |
|
|
|
16- |
|
|
|
17- |
|
|
|
18- |
|
|
|
19- |
|
|
|
20- |
|
|
|
21- |
|
|
|
22- |
|
|
|
23- |
|
|
|
24- |
|
|
|
25- |
|
|
|
26- |
|
|
|
27- |
|
|
|
28- |
|
|
|
29- |
|
|
|
30- |
|
|
|
31- |
|
|
|
32- |
|
|
|
33- |
|
|
|
34- |
|
|
|
35- |
|
|
|
36- |
|
|
|
37- |
|
|
|
38- |
|
|
|
39- |
|
|
|
40- |
|
|
|
41- |
|
|
|
42- |
|
|
|
43- |
|
|
|
44- |
|
|
|
45- |
|
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
|
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
|
Toplam iş yükü
|
|
|
51
|
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
|
Ödev
|
0
|
0
|
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
|
Genel toplam
|
|
100
|
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
|
Ders kitabı
|
İnternet Erişimi
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Prof. Dr. Yaşar HIŞIL. (2011). Enstrümental Gıda Analizleri. Ege Üniv. Basımevi.
|
|